Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, January 14, 2012

AL-MUTAQQIN BUKIT SENTOSA 2 NAIK TARAF JUMAAT 13 JAN 2012

Alhamdulillah Bukit Sentosa 2 yang mempunyai 4 buah surau dan 1 buah sekolah rendah kebangsaan dan 1 buah sekolah menengah kebangsaan akhirnya ada tempat solat Jumaat sendiri apabila Tempat solat terdekat ialah Masjid AsSalam dalam jarak 3 km dan sebuah lagi Surau Widuri yang telah dinaiktaraf Solat Jumaat lebih setahun yang lalu. 4 Surau tersebut ialah Surau Saidina Ali di Taman Anggerik 5 BS7 , Surau Al-Amien di Sri Anggrik BS6, Surau Hayatul Islam di Taman Seroja dan Surau Al-Mutaqqin di Taman Anggerik 3. Untuk makluman sementara menantikan projek naiktaraf Surau Saidina Ali menjadi masjid maka Surau Al-Mutaqqin diluluskan JAIS untuk solat Jumaat memandangkan infranya yang lebih baik.
Pada hari Jumaat 13 Januari 2012 berlansunglah Khutbah Jumaat yang di bacakan oleh Imam III Ustaz Hj Muhammad Firdaus dari Masjid AsSalam dan bilalnya Ustaz Kamli ialah dari Bilal 1 Masjid AsSalam .Dihadiri beberapa Pegawai/Ajk Masjid seperti Imam I Masjid AsSalam Ustaz Hamizi, Ustaz Wan Shamsuddin, Sdr Shaari Osman dan Ahli Majlis Sdr Mat Rahat yang juga merangkap Ajk Masjid.
Lebih 200 orang jemaah serta makmun pada solat Jumaat pertama kali ini dan melepasi jumlah sasaran hadir. Surau ini juga dapat memenuhi keperluan tempat solat Jumaat bagi murid lelaki Sekolah Menengah Bukit Sentosa 2 yang selama ini terlalu sukar dan jauh untuk ke masjid yang ada.
Sedikit taklimat selepas solat oleh ajk Surau Al-Mutaqqin dengan pegawai/ajk masjid serta ahli majlis.

No comments: