Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, November 26, 2011

SELANGOR AWAS! KETUA PERHUBUNGAN UMNO CUBA KUASAI MASJID DAN SURAU

Banyak desas-desus UMNO melalui visi Ketua Perhubungan UMNO Selangor iaitu DS Najib sedang merangka dan merampas penguasaan orang PAS dan Pakatan Rakyat dalam pentadbiran Masjid dan Surau. Mereka (UMNO) ini dikatakan akan sanggup mengenepikan nilai-nilai Islam dan sunnah pemilihan pegawai dan ajk pentadbiran Masjid dengan menggunakan nama Sultan.
Strategi ini amat penting bagi Najib sebelum umumkan PRU13 kerana DS Najib sudah tersilap langkah dengan melantik dirinya sebagai Ketua Perhubungan UMNO Selangor setelah beliau seolah-olah tidak percaya kepada pemimpin UMNO Selangor yang ada terutama Dr Khir Toyo masa itu. Sedemikian beliau(DS Najib) akan malu besar jika dalam PRU13 nanti beliau akan kecundang merampas negeri yang terkaya dan terkuat serta terpenting dalam Malaysia.
Dengar kabo dari perisik Pakatan Rakyat , mereka ingin membuat perlantikan baru pada akhir bulan Disember 2011 dan mengenepikan pemilihan dari ahli kariah masjid dan surau.
Mereka (UMNO) ingin melakukan seperti apa yang dilakukan pada masjid dan surau di Wilayah Persekutuan yang mana dilantik oleh mereka berdasarkan kelayakan akademik dan sebagainya.
Sedemikian , rakyat Selangor berharap DYMM Sultan Selangor dapat mengelakkan diri dari diarah secara politik muslihat dan jahat oleh puak UMNO yang sudah terdesak demi merampas Negeri Selangor secara tidak gentlemen malah secara tidak bertamadun.
Rakyat harus bantah jika cara memilih Pegawai dan ajk pentadbiran masjid dan surau secara pemilihan dari ahli kariah cuba pihak UMNO mansuhkan dan mereka(UMNO) cuba gantikan dengan pemilihan secara lantikan.

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum. I'd written to the authority for an amicable settlement of case in relation to bumiputera policy but was refused.

However, I would like to draw the attention of the authority that the hard evidence is that the bumiputera terminology is merely a translation extracted from 'Native' terminology based on the authentic Act/book of Federal Constitution, thus, the only valid English Act in law; whereas the 'bumiputera' word extracted from the buku Perlembagaan Persekutuan of B. Malaysia version merely served as a guide for easy refrence only.

In addition, the said policy is not relevant, simply, if you will consider paying a visit to the muslims cemetery of malays or muslims, the truth will prevail, that is the inscription carved on the gravestone does not bear any significant history to prove their ancestors prehistoric existence in this native land/country; unlike others like native Cantonese, Teochews, Hokkien origins etc whom have longer history comparatively. This plain testimonial speaks volume of their shallow history and painfully a hard truth to swallow albeit.

The writer vows to file an action to the Federal Court, because great damages had been done to the writer and the beloved family and others.