Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, November 15, 2011

RETAK MENANTI BELAH, MENTERI BN DIMINTA ANGKAT KAKI (BOLEH BLAH)

Masa Dato Seri Rafidah Aziz sebagai ketua wanita juga macam kes Shahrizat tapi dalam bentuk Saham pada ahli keluarga tetapi kes itu senyap dan selamat. Kini dah berjangkit kepada Shahrizat, nasib Shahrizat sangat baik walaupun kalah dalam pilihanraya namun dapat juga dilantik Senator mungkin nak menutuk kes kotor fidlot lebih 250 juta. Walau diwakil jawab oleh Menteri Pertanian namun bukti lanjut dalam pembelian kondo pula muncul dan diiakan oleh KJ dan kini pergolakan dalam Parlimen antara Ahli Parlimen BN amat ketara dan akan membuat Najib merana.
kes RM250,000,000 Sahrizat masih bernasib baik belum ada fail SPRM berbanding dengan kes RM2,000 Teoh Beng Hock yang disiasat sampai maut dalam siasatan dan matinya di dalam kawasan SPRM di Shah Alam pula.

Moktar mahu Shahrizat letak jawatan

9:32PM Nov 14, 2011
Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan BN (BNBBC) Datuk Bung Moktar Radin hari ini memberitahu Dewan Rakyat bahawa menteri kabinet yang bertanggungjawab dalam Perbadanan Fidlot Nasional (NFC) patut meletakkan jawatan.

Perkara itu disebut sekali lalu ketika membahaskan ucapan penggulungan Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Chor Har berkaitan Rang Undang-undang Perbekalan 2012.

Bung Moktar (kiri) membuat saranan itu ketika ahli parlimen BN membahaskan isu rundingan pertukaran saham antara syarikat penerbangan tambang murah AirAsia dengan Malaysia Airlines.

"Pendirian saya cukup jelas, macam isu Fidlot, saya memang setuju ini bukan kerja Umno, ini kerja perseorangan. Pada saya orang ini harus bertanggungjawab.

"Kalau saya pada tempat ini, saya letak jawatan, menyusahkan. Dia punya kerja semua musnah. Mana tidak betul, kita kena betulkan.

"Walaupun dia menteri Umno, siapa dia, dia bersalah, letak jawatan lebih baik daripada jadi liabiliti keapda Umno dan Barisan. Kita tegas, sebab kita memerintah negara ini dengan adil," katanya.

Ahli parlimen Kinabatangan yang lantang itu, bagaimanapun tidak menyatakan nama menteri berkenaan di dalam dewan.

Namun, ketika dihubungi Malaysiakini lewat petang tadi, Bung Moktar mengesahkan bahawa beliau merujuk kepada Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.

"Dia patut bertanggungjawab dan menghadapi akibatnya," kata Bung Moktar.

1 comment:

Reformis Anak Muda said...

Sedarlah sikit dalam pilihanraya pun awak kalah! Bila PM lantik... awak ingat sukahati awak lah nak buat apa pun.... Tapi sedar sikit..Rakyat Tak Mahukan Awak!!! Rakyat Tak Undi Awak!!! Rakyat Tak Mahu Dah BeEnd!!!
AYUH ANAK MUDA..! KITA BUAT PERUBAHAN!!!