Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, October 30, 2011

TUNTUT BUKAN UGUT

Mulai saat ini Pakatan Rakyat harus proaktif memohon kejentelmen SPR malah keadilan SuruhanJaya Pilihanraya dalam menghadapi Pilihan Raya UMUM atau Pilihan Raya Kecil agar tidak menghalang penggunaan bendera Pakatan Rakyat digunakan atau dikibarkan di mana-mana dalam PRU dan PRK selagi bendera Pakatan Rakyat atau Parti Pakatan Rakyat yang mempunyai komponen PAS , PKR dan DAP tidak diluluskan oleh pendaftar pertubuhan.
Dengan cara ini adil dan empatsegisama (fair & square) Parti BN lawan Parti PR atau jika parti PR tidak diluluskan maka parti BN akan melawan parti PAS+PKR+DAP .Sedemikian waima BN lawan PAS di suatu DUN maka bendera PKR dan DAP boleh dikibarkan. Jika tidak , luluskan segera parti PR yang telah dipohon sejak PRK P094 April 2011 yang lalu.

SPR waktu ini sewajarnya menghalusi apa-apa yang belum beres dalam pengurusannya bukan merekacipta bukan-bukan seperti undi pos untuk wartwan dan sebagainya.
Rakyat melalui Pakatan Rakyat sudah acapkali memohon undi pos dibatalkan bukan ditabah lagi. Ini menunjukkan kebingalan SPR dalam mempertimbangkan bantahan dan permohonan rakyat agar undi pos dan daftar undi diBERSIHkan.

No comments: