Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, October 10, 2011

PM ANTARA MASUK BAKUL DENGAN MASUK LIF

Semalam di TV Bee End dipaparkan ucapan PM DS Najib yang sangat kesihan dan sedih kita lihat sebagai rakyat kerana tiada siapa yang nak citerkan kisah gerakkerja PM yang ikhlas melawat rakyat, maka nak harap Menterinya memang tak boleh harap maka beliau (PM) akhirnya ceritakanlah sendiri kisah canggih dan keperihatinan beliau semasa melawat rakyatnya di Selangor.
Beliau (PM) ceritakanlah di khyalak ramai semasa beliau minum kedai tepi jalan (tapi Cafe la bukan gerai nasi lemak) di satu Cafe di PJ Oldtown katanya. Beliau bawa kereta sendiri dengan membawa isteri dan anaknya. Belum sempat minum beliau dikerumuni rakyat di situ dan sibuklah melayan orang-ramai yang ingin bergambar dengan beliau. Ada juga yang beri pujian pada Pembentangan Bajet 2012 yang beliau bentang semalam. Ala...malunyanya , PM kena citerkan sendiri, pada teman biarlah orang lain ceritakan .Nampak sangat PM masuk bakul angkat sendiri oopppsss ..PM kita kategorikan sebagai masuk lif tekan sendiri.



Di bawah ini adalah komen seorg peminat blogger Datuk Kadir Jasin kepada tulisan Datuk Kadir Jaain yang mungkin sinis pada PM DS Najib :-

Datuk, saya seronok baca teguran ikhlas Datuk kepada Perdana Menteri. Taguran begini bagi saya "mati hidup balik" pun tak akan diucapkan oleh puak-puak UMNO di keliling Perdana Menteri. Saya setuju Perdana Menteri tak disokong oleh puak di keliling beliau. Sokong bagi saya bermaksud kita menegur apa yang membahayakan Perdana Menteri, puji bab yang patut dipuji. Tapi semua ini tak akan dilakukan oleh para oportunis dalam UMNO. Padahal mereka tahu apa yang Perdana Menteri patut dan tak patut lakukan kerana mereka mendapat banyak maklumat. Tapi puak-puak di sekeliling Perdana Menteri hanya tukang angguk, tukang kipas macam yang berlaku kepada Dr. Mahathir dulu. Tapi Mahathir tahu puak-puak yang puji dan kipas masa dia jadi Perdana Menteri bukan semuanya jujur. Buktinya bila Mahathir tak ada kuasa, puak ini pakat taji Mahathir. Bab turun bertemu rakyat, apa yang dilakukan sekarang tak lebih acara untuk media saja. Tak nampak keikhlasan kerana turun dengan gegak gempita bukan menyelami denyut nadi dan suara rakyat bawahan. Semua ini perabis duit saja dan puak-puak UMNO peringkat bahagian dan negeri masing-masing himpit Perdana Menteri untuk dapat peluang dalam politik. Perdana Menteri tak boleh mendekati rakyat sebab puak-puak ini jadi benteng. Rakyat bukan nak tengok Perdana Menteri setakat kayuh basikal atau naik bas yang dikelilingi oleh puak UMNO. Ini acara untuk bertemu rakyat atau apa? Bagilah peluang kepada Perdana Menteri bertemu rakyat, puak-puak pemimpin UMNO termasuk menteri-menteri janganlah kacau daun. Saya tengok yang kayuh basikal bersama Perdana Menteri pun bukan rakyat biasa. Sebab itu saya sangat menyampah melihat gelagat-gelagat sesetengah pemimpin pemimpin UMNO kerana mereka ini tidak memberikan gambaran jelas kepada Perdana Menteri tentang keresahan rakyat. Harap blog Datuk dibaca oleh puak-puak ini demi kelestarian UMNO. Ini kerana banyak pemimpin UMNO hanya mengajuk kata-kata Perdana Menteri tentang 1Malaysia, transformasi dan beberapa lagi. Saya manulis ini juga kerana sayangkan UMNO dan Perdana Menteri.

No comments: