Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, October 10, 2011

MARI AMBIL TAHU & BANTU PEJUANG PAS HULU SELANGOR INI

Asslmkm wb. Semoga Allah melindungi kita dari ujian yang tak mampu kita pikul.



1. Sahabat kita Hj Abu Samah adalah veteran PAS Kalumpang dan penggerak awal PAS di UPU Kalumpang di Kampung Pasir Putih. Antara pejuang veteran yang masih ada di Hulu Selangor ini. Pada 1hb Oktober yang lalu dalam perjalanan pulang dari Pahang hendak menuju ke majlis Rumah Terbuka Hj Suroso.. kereta beliau bertembung dengan sebuah lori trailer yang sarat dengan muatan konkrit. Kereta beliau Wira 'total loss'. Beliau sendiri patah ditengkuk, hidung dan bahagian mulut cedera parah, tangan dan kaki kanan patah. Sekarang beliau sudah sedar dan ada di Hospital Kuala Lumpur, di Institut Kajian Saraf, Tingkat 1 Wad 4A Bilik R10.

2. Sahabat kedua kita ialah Khir dari Serendah. Antara penggerak Parti Islam SeMalaysia yang aktif di Serendah. Sudah 15 tahun beliau berada di Hulu Selangor. Beliau menghidap penyakit 'stroke' dan Ahad yang lalu keadaan semakin parah di mana beliau tidak boleh bersuara, tidak boleh berjalan hanya terlantar di katil. Rumah beliau terletak berhampiran rumah Mahyuddin di Desa Anggerik.

Ana memohon sahabat-sahabat semua kita lakukan solat hajat untuk kesembuhan kedua-dua sahabat kita.

No comments: