Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, October 28, 2011

MAS MEMANG MASAK (MAS+AK) !

Assalamualaikum Tun ;
Izinkan saya luahkan pendapat saya..
Bagi saya..Tun sudah silap informasi..Saya sudah bersama Penerbangan Malaysia (MAS) hampir 17 tahun..tak pernah pula saya dengar Kapal Terbang harus di ‘ground’ di Airport selama at least 12jam.Paling lama pun yg saya tahu ialah 4-6jam setelah ketibaan untuk diambil alih oleh Set Crew yg lain.
Cuba Tun habaq mai..macam mana MAS ni nk buat untung kalau yg dilantik menjadi Pengurusan oleh Kerajaan sibuk nk memenuhkan poket sendiri.
Pernah ke Kerajaan membuat audit..contohnya harga makanan/minuman yg di bekalkan Syarikat LSG kepada MAS..??
Kenapa Nasi Lemak harganya RM60-RM90..??Kenapa Mineral Water RM8..??Harga Telur sebijik RM1.80..??
Itu tak termasuk caj2 mengarut lain terhadap MAS..
Bagaimana MAS nk buat untung kalau kebanyakkan Syarikat Pembekal ni bersangkut2 paut dgn Ahli2 Politik kita..
Memang benar AK membuat keuntungan..tapi benar kah AK tu benar2 UNTUNG..??atau sekadar atas kertas sahaja..??Jika benar untung..kenapa liat sangat nk membayar hutang pendaratan yg mencecah beratus juta kepada MAB..??
AK dh boleh berkira2 untuk membuat keuntungan berlipat ganda mulai sekarang..apa tak nye..Kejuruteraan/Maintanence Kapal2 AK dh boleh di hantar ke MAS Engineering..Pembekalan Catering dh boleh di caj ke MAS..CARGO dh boleh diurus MASCARGO..
Penggabungan MAS-AK memang mengguris hati staff MAS..terutama KAMI-ANAK2 KAPAL MAS.
Bagaimana syarikat kecil boleh menelan syarikat yg sedia ada..WELL KNOWN ENTIRE WORLD..!!!
Adakah ‘jiran’ yg selama ini ber ‘iri hati’ dgn kita..tiba2 dtg kerumah kita dan menawarkan bantuan..ADAKAH ‘JIRAN’ ITU BENAR2 IKHLAS..??..atau ada sesuatu maksud yg tersirat..??
Memang Pengurusan MAS tak cekap..TAPI BUKANKAH PERLANTIKKAN PENGURUSAN ITU DIBUAT OLEH KERAJAAN..??..apakah Pihak Kerajaan TAK CEKAP MEMILIH..??
Kami di MAS tak nampak dimana UNTUNGNYA penggabungan ini.
YANG KAMI NAMPAK..HANYA PIHAK AIR ASIA DAN PIHAK2 TERTENTU YG GHAIB DIBELAKANGNYA SAHAJA AKAN MEMBUAT KEUNTUNGAN KELAK.
Sekarang ni..penerbangan Firefly dh banyak kensel di Sabah/Sarawak..untuk memberi laluan kepada AK..dan kami dengar..tak lama lagi..OPERASI TAMBANG MURAH FIREFLY AKAN DIBATALKAN DAN DISERAP MENJADI FULL SERVICE AIRLINE.ini telah diSAHkan dengan surat Pekeliling by our New MD..Ahmad Jauhari. Ini mungkin untuk memberi LALUAN KEPADA AIR ASIA..
JIKA INI MENJADI KENYATAAN..CUBA TUN HABAQ..MACAM MANA MAS NK BUAT UNTUNG..??MAKIN RUGI ADA LA..
Oleh: shark0109

2 comments:

zul_neem said...

Assalamualaikum


Mas mula boleh dan buat untung tunggu nanti Pakatan Rakyat menjadi tulang belakang dan tempat duduk bagi kerajaan yang baru.Harap bagitulah hendaknya.

Anonymous said...

Hidang arak dalam pesawat... benda tak berkat walaupun untung tapi sekejap je sebab laknat yang diterima akibat melakukan dosa besar. Cuba hentikan hidangan arak di atas pesawat, insyaAllah masa tu kamu akan lihat betapa rezeki akan bertambah sedikit, kemudian sediakan pakaian pramugari yang lebih sesuai dengan syiar Islam, insyaAllah akan bertambah untung penerbangan Malaysia. Bukan susah nak untung, Ayat Seribu Dinar dah menjelaskan caranya untuk diamal ....tapi bukan untuk dijadikan tangkal di kedai-kedai.... itu syirik namanya.