Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, October 20, 2011

22 OKTOBER ADALAH HARI KANAK-KANAK !

HIMPUN dikatakan akan di programkan pada 22 Oktober sempena hari kanak2 sedunia. Kalau silap2 tiada amalan soleh boleh jadi macam kanak2...mudahan Allah elakkan kita jadi begitu.
Yang teman pelik dan malu (mohon maaf pada dato seri Harussani jika terkasar bahasa) walaupun HIMPUN dikatakan diurus oleh NGO serta penyertaan namun rakyat tau sapa di belakangnya.
Apa yang pelik, kerajaan BN yang ada kuasa dengan JAKIMnya dengan JAIS dan Jabatan Agama Islam setiap negeri dengan Ulama dan Muftinya tidak dapat menangani masalah murtad terang-terangan.Kalau begitu gayanya , memang silap Najib tambah 2 tahun perkhidmatan kepada 60 tahun. Pase , dah tua dah tak produktif dan kreatif melakukan koroje. Hate elok bebenor org mude yang menerajuinya.
Tentang murtadnya yang sebenornya terletak pada individu yang sudah mengucap 2 kalimah sahadat waima dtg mubaligh kristian atau bapak kristian dari Itali yang ditemui Najib itu dakwah kalau iman dah kuat tak perlu akta2 ini. Yang penting Jabatan agama yang ada perlu beri sokongan dan penjelasan serta tonjolkan hukum Islam serta laksanakan hukum Islam yang ada maka berduyun lagi orang belum Islam akan masuk Islam.
Yang masalahnya UMNO atau kerajaan BN bila PKR atau PAS buat cadangan atau teguran atau penemuaan berkenaan Islam ... mereka(BN/UMNO) akan memperlekehkan sepatutnya dibantu dan dicadangbaik walaupun berlainan politik.
Dengan sebab kami PAS Cawangan Bukit Sentosa 2 bersetuju pada saranan Presiden PAS agar tidak menyertai HIMPUN pada 22 Oktober ini, kalau BERSIH 3.0 ok juga...tapi ingat Pihak Polis jangan dabel standad!

No comments: