Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, September 5, 2011

MASYALLAH ! UMNO TOTOK DAH BENCI UMNO DAN NGAKU MAT SABU BENAR


Rujuk Dokumetari RTM 1970an : Yusuf Rono mengaku Mat Indera selamatkan nyawanya dari ditembak komunis
"Saya adalah penyokong kuat UMNO yang pernah berada di mukim Lenga, Johor. Di Johor kalau seseorang itu kuat UMNO ia akan dipanggil UMNO totok.

Jadi, saya ini adalah salah seorang UMNO totok. Tetapi sejak akhir-akhir ini kepincangan dalam UMNO tlh membuatkan saya merasa amat benci terhadap UMNO.

Ini kerana UMNO tlh bnyk memesongkan fakta sejarah negara dan juga mengamalkan kuropsi. dlm peristiwa Bukit Kepong ini adanya betul pendapat YB Mat Sabu yang menyatakan Mat Indera adalah hero sebenar Tanah Melayu pada waktu itu.

Ini kerana dia ingin membebaskan negara ini daripada pemerintahan British. Pada waktu itu bukan ada lagi Polis Di Raja Malaysia, tetapi diwujudkan Polis British E II R. Nahhh!!! Siapa yg betul sedangkan filem Bukit Kepong arahan Dato' Jins Shamsudin juga telah diputar belitkan oleh UMNO dan PDRM.

Apalah yg bezanya perjuangan Mat Indera yang ingin membebaskan Tanah Melayu ini daripada British seperti apa yg dibuat oleh Tok Janggut, Dato' Maharaja Lela, Ontoros Antanom, Yamtuan Antah, Mat Salleh, Rentap, Abd. Rahman Limbong, Sharif Masahar, Dol Said, Dato' Bahaman, Mat Kilau pada era tahun 1800 ke atas.

Pada saya, tindakan YB Mat Sabu itu betul. Kalau nak dikirakan filem Bukit Kepong arahan Dato' Jins Shamsudin telah banyak tidak ditunjukkan kesilapan Polis British pada waktu ini, oleh sebab watak Sarjan Jamal yg sebenarnya beliau adalah anggota terawal kematiannya.

Tetapi dalam filem itu, watak sarjan ini ditamatkan jadi HERO dalam filem tersebut sudah lari dari fakta. Kedua, kenapa ramai polis tidak bersedia pada waktu itu?

Sebilangan besar anggota polis telah dijamu dengan arak oleh masyarakat cina. Orang kampung tidak berani untuk menegur perbuatan ahli yg teribat.

Maklumlah, orang kampung dan polis amat berkuasa, jadi pada masa tu pegangan akidah anggota polis tidak berapa kuat. Jadi polis-polis tersebut telah minum arak sehingga mabuk. Ini tidak pula diterangkan dlm filem tersebut.

KENAPA?? kalau tidak percaya, orang-orang UMNO Lenga boleh tanya di kedai-kedai kampung lama di Bukit Kepong. Untuk makluman semua, pihak RTM ada menayangkan satu slot dokumenteri mengenai sejarah Bukit Kepong melalui program WARISAN pada tahun 1970an.

Dalam program itu ada diterangkan En. Yusof Rono di saat akhir selepas kominis balik. Apabila En. Yusof Rono telah diarahkan di kepala oleh salah seorang kominis, Mat Indera telah menghalang komunis itu daripada menembak En. Yusof Rono, sambil berkata "sudahlah, yg dah lepas, biarkan" ini bermakna Mat Indera masih ada perasaan simpati pd Polis British itu. Kalau boleh, pihak RTM tayang balik Dokumenteri tersebut yg dikeluarkan pada tahun 1970an.

Siapa HERO sebenar? Kalau bukan Mat Indera. Dengan ini, kita cuba perbetulkan Sejarah Negara semula yang telah lama dipesongkan.

Al-fatihah buat "HERO SEBENAR MALAYA" iaitu, MAT INDERA. Amin....Siasahkini

7 comments:

Anonymous said...

UMNO basuh kaki jer semasa mendapatkan kemerdekaan dengan patuh pada syarat yang diofer British iaitu UMNO kena terima kaum China dan India sebagai rakyat Malaya masa itu.
UMNO yang beria2 terima bangsa China dan India, tapi la nie hentam orang China dan India.

Anonymous said...

anon 10:16,
tok sah dok spin bnyk sngt le.Apa yg di perjuang kn DAP dh bnyk yg di laksana kn oleh UMNO sndri.dlu di takut2kn org mlayu dgn Malaysian Malaysia.apa beza ny dgn 1Malaysia. Apa pula beza University Merdeka dgn IPTS?Apa beza Lynas di Pahang dgn ARE di Perak?Yg di pertikai bkn tnah Felda tp hasil titik pluh msyarakat FELDA!Ko brpsan,br hati2 dgn kwujudan dajjal di akhir zaman tnpa menydari ko sndiri dh mnjadi pngikut dajjal,mnyebar kn pembohongan!

leekonu said...

semua bekas jajahan USSR adalah KOMINIS termasoklah MatIndera dan penyokong Mat Indera Bintang Tiga yang bukan saja bunoh polis tapi isteri-isteri dan anak-anak polis jugak Kar[al singh pun setuju.

tok janggut said...

mat indera ni pernah jadi setiausaha agung kesatuan sekerja pelabuhan muar. orangnya yang diberitahu pada ana baik. sanggup berkorban untuk rakan-rakan dan ahli-ahlinya. malah sanggup masuk penjara dalam mempertahankan ahlinya. Mat Indera suka tolong kawan. kawan nak pinjam duit. kalau dia ada 30 ringgit. kawan nak pinjam 30 ringgit dia bagi semua. bila ana cakap Mat Indera komunis. orang muar marah. kata mat indera nasionalis. tapi apa yang ana boleh rumuskan mat indera yang baik hati ini telah dipergunakan oleh pengganas cina komunis dan akhirnya perjuangan nasionalisnya telah dipesongkan oleh komunis tu. Mat Indera memilih untuk bersama pengganas komunis yang tidak percaya kepada tuhan untuk meneruskan perjuangannya. kesilapan besar bersekongkol dengan pengganas komunis yang zalim dan tidak percaya kepada tuhan. begitu juga Mat Sabu bersekongkol dengan DAP untuk tumbangkan kerajaan yang didokong oleh Melayu.

tok janggut said...

Almarhum ayahanda ana adalah ahli Angkatan Pemuda Insaf (API) bawah PKMM. Berkobar-kobar nak lawan penjajah tetapi belum sempat masuk hutan telah ditangkap oleh penjajah. Almarhum dipenjarakan oleh penjajah selama 5 tahun dari 1948 hingga 1953. Almarhum bersyukur ditangkap jika tidak sudah tentu bersekongkol dengan pengganas cina komunis yang tiada agama dan sering cuba memesongkan umat islam. Almarhum dengan penuh semangat menegaskan orang melayu adalah nasionalis bukan komunis. orang melayu tak dapat terima komunis kerana kita orang Islam. Mana ada orang Islam yang mengagungkan komunis yang tidak percaya pada tuhan. benci betul tengok muka mat sabu. orang pempuan kata muka penjilat. allahwualam.

Anonymous said...

Salam ANON 12:26,

wahai yg bernama umat Islam..jgnlah hujah lumat2 lg benda yg soheh dh..komunis itu SESAT dan PEROSAK NEGARA, AGAMA!!

bukalah pintu hati yg terlalu keras lagi kelam tu utk belajar lawan nafsu ammarah politik pelampau ni!!

inilah bayang2 fitnah Dajjal akhir zaman.. org jahat dikatakan benar…

dikorek2 segalanya2 untuk membela org jahat!

terokai seni said...

orang melayu yang keja dengan omputih...?
orang melayu yang kejasama dengan komunis lawan omputih...?

pokoknya orang melayu tak tau mana arah nak pegi... cuma orang melayu dulu-dulu walo jahat camana pon, tak semayang ke, tapi jangan kata dia kafir atau tak sunat... orang melayu sekarang murtad ada kesah? minum arak dan berjudi terang-terang, tak semayang jemaat selamba bodo bole buat muka tembok kat komplek beli-belah

sapapon orang melayu yang berjuang dalam komunis seingat aku takde yang murtad bahkan sempat juga le dorang g aji mana yang mampu tu...