Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, September 19, 2011

IMAM MAJID SAHKAN FILEM BUKIT KEPONG TU BOHONG




Imam Majid(PKMM) Pejuang Kemerdekaan? Siapa yang Menipu...

Abdul Majid Salleh atau lebih dikenali sebagai Imam Majid menyambut mesra kehadiran kami dengan senyuman walaupun keadaannya tidak mengizinkan. Beliau merupakan tokoh yang disegani khususnya dalam memperjuangkan kemerdekaan.Beliau sangat aktif bergiat dalam mempertahankan hak asasi seperti Kesatuan Sekerja. Beliau adalah tokoh terpenting dalam mengasaskan PKMM sebab itu beliau pernah menjadi Pimpinan Kanan PKMM. Malangnya, Imam Majid telah luput ditelan zaman. Bakti dan sumbangannya tidak pernah dinobat dan dihebahkan. Sumbangannya hanya tertulis dibuku- buku usang yang tersimpan digebuk- gebuk. Generasi ke generasi mengabaikannya, apatah lagi generasi muda yang lebih kenal Hazama AF.

Imam Majid pernah ditawarkan untuk menjawat jawatan Menteri di Singapura. Beliau pernah berjuang dengan Mat Indera di Johor sebagai Setiausaha.
Tuduhan komunis terhadap Mat Indera dianggap sebagai "melampau".

Beliau pernah menjadi rakan sejawat dengan Mat Indera, dan Imam Majid menyifatkan Mat Indera sebagai pejuang yang berani. Menurut anak Imam Majid, jika ada tayangan filem Bukit Kepong di tv, beliau akan berkata, "bohong"!! dan beliau akan terus menceritakan hal sebenar yang berlaku di Bukit Kepong. Kasihan kami melihat keadaan Imam Majid yang telah dilupakan. Hanya tinggal di rumah sewa. Tiada anugerah dari Kerajaan. Paling tidak hadiahkanlah tanah kerana beliau tokoh yang berpengaruh suatu ketika dahulu.

Inilah bahananya jika UMNO terus mengadakan propaganda yang tidak berasas, lantas pelbagai lapisan masyarakat sekarang ini sedang membuka helaian demi helaian sejarah kemerdekaan seterusnya membuka rahsia penipuan yang selama ini ditaja oleh UMNO. Bak kata pepatah, "SARANG TEBUAN JANGAN DIJOLOK" kan dah lebam- lebam. Wahai tentera- tentera Allah teruskanlah berjuang demi mendaulatkan Agama Islam di muka bumi...TAKBIR!!!!
Dicatat oleh Teratak Kampung

Butiran lanjut lihat
http://teratakkampungku.blogspot.com/2011/09/imam-majidpkmm-pejuang-kemerdekaan.html?spref=fb

2 comments:

Anonymous said...

takbir... allah..huakbar.

JAKA said...

syukur kerana ada umat yang terus membongkar penyelewengan umno yg bukan saja dlm isu penyelwengan harta dan wang rakyat tetapi juga penyelewengan dlm sejarah.

umno adalah penjajah british berkulit sawo matang dan berhidung kemek.