Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, September 14, 2011

CUKUP WANG IJAZAH TERBAYANG!

Menurut catatan Merah Tinta, MSO menulis;

“Universiti itu juga semacam eksklusif untuk anak-anak bangsawan saja. Seramai 150 orang pelajar yang akan diambil setiap tahun sebagai permulaan akan diberi biasiswa sebanyak RM750,000 seorang sehingga tamat pengajian ke peringkat degree. Kali dan kiralah sendiri berapa banyak peruntukkan untuk 150 orang penuntut?”

Sekiranya RM750 000 biasiswa disediakan kerajaan untuk setiap seorang untuk mendapatkan degree, sah dah gila. Mereka berpakat berniaga, buat universiti, lantik Mahathir jadi Canselor, bagi gah sikit dan balun duit kerajaan banyak-banyak yang dinamakan biasiswa. Duit itu tentu kembali kepada mereka, lagi mahal biasiswanya lagi bagus. Pastinya anak-anak UMNO dan kaum kerabatnya tetap untung.

Inilah yang dikatakan P.Ramlee “Otak Penipu!!!”

No comments: