Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, September 16, 2011

BILA MUFTI DIKUTUK SITUA KUTUK

Sebelum ini Mufti Perak, Harussani ada berkata beliau pernah cuba untuk bertemu dengan Dr Mahathir agar tidak memecat dan juga tidak mengenakan tuduhan liwat ke atas Anwar.

Agak lama Mahathir ingin membalas balik perkara tersebut.
Hari ini Mahathir menafikan Harussani pernah menasihati. “Meskipun jika mufti menasihati saya, dan saya menafikan beliau ada berbuat demikian, saya tidak dapat menerima nasihat se
perti itu,” kata Mahathir.

Mahathir juga mengutuk Harussani dengan berkata kemungkinan mufti terbabit boleh menerima seorang yang tidak bermoral sebagai pemimpin, tetapi bukan beliau.

“Maafkan saya, saya memegang tanggungjawab sebagai satu amanah, kepercayaan dan saya tidak bersedia untuk menerima seorang yang tidak bermoral sebagai Perdana Menteri.

Barangkali Mahathir bukannya pernah dan nak dengar orang agama menasihatinya. Kita juga pernah mendengar hukum agama pun dia permainkan!!

Yang Menteri sorang ni tiba-tiba rasa hanya bersumpah orang akan percaya cakap dier?

“Wallahi, saya tak ambil duit zakat, boleh semak zakat Wilayah Persekutuan dapat audit bersih.

“Saya berani bersumpah kalau mereka berani,” kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang menjaga hal ehwal agama itu pada sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra hari ini.

Semalam, portal Malaysia Today telah menyiarkan gambar rumah milik Jamil Khir yang mana didakwa dianggarkan mencecah jutaan ringgit. -Hrkh
Aku harap sangat apa yang dia sumpahkan tu betul. Tak pa

source: http://cenangau.blogspot.com/2011/09/jamil-khair-bersumpah-wallalhi-dia-tak.html#ixzz1Y4xqsT7V

2 comments:

garagaikareng said...

Rasanya rakyat m'sia ni tak perlu belajar pandai-pandai dah (jadi loyer), mahkamah pun tak perlu ada, kalau ada apa-apa masalah cuma perlu bersumpah sudah cukup,cakap macam budak-budak je menteri ni, perangai budak-budak bila berkelahi macam tu la, sumpah aku tak ...bla..bla..bla.
jangan sampai jadi menteri sesumpah sudah la.

Anonymous said...

tolong beza ulama dunia dan akhirat dunia tak takut fitnah akhirat takut macam nak jawabkan kubur contohilah aruah bekas mufti negri sembilan yang pertama