Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, September 22, 2011

AKHIRNYA KANTOI JUGA, GARA-GARA NAK BUAT MACAM TAULIAH AGAMA

Akhirnya kantoi juga Pendakwaraya bila beliau asyik nak mempertikaikan kepakaran dan ketauliahn Pakar DNA Australia. Mencabar dab merendahkan kepakaran Pakar DNA itu seolah-olah macam keluarkan tauliah untuk Ustaz yang mahu memberi tazkirah atau ceramah atau kuliah di Negeri Selangor yang bersifat jangkamasa pendek.Akhirnya makmal DNA Malaysia tersebut tiada ISO lagi. Malunya!!!

Dakwa makmal kimia tiada sijil ISO

KUALA LUMPUR - Pakar DNA dari Australia, Dr. Brian Leslie McDonald menegaskan makmal di Jabatan Kimia yang menjalankan analisis DNA dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mendapat sijil pengiktirafan ISO 17025.

McDonald yang disoal balas Peguam Cara Negara 11, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden berkata, ahli kimia, Dr. Seah Lay Hong sebelum ini menyatakan makmal tersebut menjalankan analisis DNA mengikut piawaian yang ditetapkan standard antarabangsa.

Sedangkan tegas saksi keempat pembelaan itu, perkara tersebut tidak benar sama sekali kerana makmal berkenaan tidak pernah mendapat sijil tersebut.

Yusof bagaimanapun berkata, Lay Hong tidak pernah merujuk makmal itu kepada ISO 17025 malah mendakwa, sijil itu tidak penting untuk menjalankan sebarang analisis DNA. McDonald bagaimanapun tidak bersetuju dengan pendapat itu.

Sementara itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor membuat permohonan supaya sapina yang menghendaki mereka menjadi saksi dalam kes liwat Anwar diketepikan.

Permohonan itu difailkan peguam pasangan itu, Hisyam Abdullah Teh Poh Teik, M. Athimulan, Datuk Salehuddin Saidin dan Datuk Ghazi Ishak.

Anwar, 64, sedang membela diri daripada tuduhan meliwat Mohd. Saiful, 26, tanpa kerelaan di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Kuala Lumpur pada 26 Jun 2008.

Penasihat Parti Keadilan itu didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh menyebabkan Anwar dihukum penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

Perbicaraan di hadapan Hakim Datuk Mohamad Zabidin Md. Diah bersambung hari ini. -kosmo

No comments: