Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, August 29, 2011

SUBSIDI DIPOTONG, RAKYAT DIKELENTONG, KESUSAHAN NEGARA RAKYAT KENA TONG-TONG, KRONI BN PENUHI YANG UNTONG?

Petronas raih untung RM21b
KUALA LUMPUR 26 Ogos - Petroliam Nasional Bhd. (Petronas), meraih keuntungan bersih selepas cukai sebanyak RM21.7 bilion pada suku pertama berakhir pada 30 Jun lalu, dengan perolehan sebanyak RM71 bilion.

Peningkatan keuntungan bersih itu disumbangkan oleh perolehan RM2.6 bilion dari pelupusan Cairn India Ltd, walaupun terdapat kenaikan kos persekitaran.

Presiden dan Ketua Eksekutifnya, Datuk Shamsul Azhar Abbas (gambar) berkata, pencapaian itu juga turut menyaksikan peningkatan pendapatan sebelum faedah, cukai, susut nilai dan pelunasan (EBITDA)

"Prestasi suku pertama didorong kenaikan harga semua produknya dan jumlah dagangan yang lebih tinggi produk utamanya di celah-celah pertumbuhan ekonomi yang lebih kukuh, sungguhpun ringgit terus mengukuh berbanding dolar Amerika Syarikat (AS),'' katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas pengumuman keputusan kewangan suku pertama Petronas berakhir 30 Jun lalu.

Komen : Ada blogger BN/Atas Pagar yang komen kenapa tak beli barang kat kedai 1Malaysia.
Beliau jelas menunjukkan kebangangan seorang penyokong atau pemimpin BN (jika beliau seorang ketua/ajk UMNO/BN ). Sibangang ini perlu realistik , kita cakap soal rakyat Malaysia yang sederhana dan miskin di Malaysia yang mewakili bukan si Kelana Jaya sahaja. Kedai 1Malaysia ada berapa dalam Malaysia ni. Rasanya baru ada 1 dalam Malaysia . Takkan rakyat di Hulu Klang nak beli barang nak pergi ke Klana Jaya atau Petaling Jaya? Orang miskin dan sederhana hanya ada di PJ atau di Selangor sahaja? Abis rakyat susah di negeri lain macam mana? Ngok!

1 comment:

leekonu said...

yang bahlol PI SHOPPING kat kedai MAHAL SAPA SURUH? pi la shopping kat KEDAI 1 MALAYSIA dan pilah KLINIK 1 MALAYSIA sadin cap AYAM RM1.50 saja banding biasa rm4.50 JIMATKAN 1 MALAYSIA ni bodohnya takboleh diajar.