Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, August 2, 2011

SAMA-SAMA 1MALAYSIA KITA BERDOA AGAR BELIAU AKAN MENJADI KETUA PEMBANGKANG DISEGANI SELEPAS PRU13 YANG BERSIH NANTI

Komen : Dengan maklumat terkini dan gaya DS Najib yang mutakhir serta sokongan dalaman partinya dan rakyat yang merosot maka tidak dapat disangkal beliau(DS Najib) memang berpotensi menjadi Ketua Pembangkang yang disegani seperti DR Khir Toyo yang pernah menjadi Ketua Pembangkang Selangor.
Info terkini beliau sudah menjiwai watak seperti Abg Mohd Sabu yang telah dibedah lututnya dan DS Najib telahpun menurut jejak langkah yang sama. Dengan ini menunjukkan beliau sudah sanggup turun ke bawah hampir dengan rakyat. Dengan kekayaan yang melimpah ruah yang dijelaskan oleh isterinya sendiri, DS Najib dapat memikul jawatan Ketua Pembangkang yang berkesan , al-maklumlah tiada wang tiada gerakkerja yang boleh beliau dan penyokong buat. Sedemikian kita berdoa agar SPR dan Anggota Keselamatan akan membuat kerjanya sahaja dan semua tuntutan BESIH 2.0 dapat dipenuhi dan PRU13 akan berlaku dan mudah--mudahan DS Najib akan menjadi Ketua Pembangkang Malaysia akan diiktiraf terbaik selepas PRU13 nanati.


Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan dakwaan mengaitkannya dengan "perbincangan rahsia" untuk menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Tengku Razaleigh Hamzah sebagai lawak jenaka.

"Lawak jenaka! Itulah saja yang boleh saya sifatkan kepada khabar angin yang mengaitkan saya dengan perbincangan rahsia untuk melantik YBM Tengku Razaleigh sebagai ketua Pakatan Rakyat menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Saya nasihatkan, sempena bulan Ramadan ini, tulislah perkara-perkara yang betul dan benar. Ingatlah, apa yang ditulis dan diucap akan menjadi bahan untuk dihisab oleh Allah SWT di akhirat kelak," katanya melalui Facebook.

Beliau juga mempersoalkan kewibawaan dakwaan "pelik" itu kerana dibuat berasaskan jangkaan Anwar akan ke penjara ekoran kes liwat yang sedang dibicarakan.

"Adakah benar keputusan mahkamah di negara ini sudah boleh dijangka atau sememangnya keputusan tersebut sudah bocor?" soalnya.

Sementara itu Pengerusi DAP Karpal Singh berkata, Tengku Razaleigh bukan alternatif kepada Anwar kerana ketika mempunyai peluang dalam pembangkang melalui Semangat 46, beliau kembali kepada Umno.

"Dan selepas itu, hanya Umno bahagiannya sahaja mencalonkannya bertanding jawatan presiden parti menentang (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib Razak," beliau dipetik sebagai berkata kepada The Star.

Karpal berkata, sekiranya terdapat anggota parlimen PKR membelot pada Anwar dan meninggalkan Pakatan, DAP dan PAS tidak akan menuntut kerusi ketua pembangkang.

"Tanpa Anwar, pembangkang dan negara ini tidak akan menyaksikan tsunami politik pada pilihan raya umum 2008," katanya.

No comments: