Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, August 3, 2011

BLOGGER UMNO PUN TAK TERJAWAB ISU MISMAH DAN SEKAPAL


Mykad Merah MyKad Biru Yang Pasti KDN Perlu Tampilkan Siapa Mismah
Agak hangat petang semalam sampailah sekarang ini dengan isu MyKad Merah Satus PR bertukar menjadi Mykad Biru Status Warganegara. Isu ini dikeluarkan oleh Portal milik Pembangkang Malaysiakini dan sehingga kini artikel berkaitan My Kad ini masih lagi kekal sebagai tajuk utama Portal berkenaan dan komen melalui facebook pula sudah mencecah 400 komen yang boleh dikatakan semuanya menghentam Kerajaan BN.

Gomo(Blogger UMNO) tidak berupaya untuk menjawap Tuduhan dan pendedahan yang dinyatakan oleh Portal Malaysiakini kerana hal ini seharusnya dan semestinya dijelaskan Oleh Pihak bertanggungjawap sama ada Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri mahupun Menteri Dalam Negeri itu sendiri.

Malaysiakini hanya memberikan seorang sahaja yang dikatakan dari IC Merah ke IC Biru dan ini sudah pasti banyak pekara yang boleh dipersoalkan berkaitan apa yang dinyatakan Malaysiakini. Namun demikian Gomo sebagai seorang Warganegara Malaysia meminta agar pihak berkenaan menjawap isu ini dengan Kadar segera bagi penjelasan penuh.

Minta Pihak KDN Memberikan Penjelasan berhubung Isu MyKad Merah My Kad Biru ini dan minta juga penama dalam My Kad tersebut ditampilkan butirannya dan status nya sebelum isu ini bagi memberikan pemahaman kepada seluruh rakyat Malaysia.

*Seingat Gomo jika ada penama Status PR MyKad Merah yang telah menetap lebih 10 tahun di Malaysia dan memohon untuk menjadi Warganegara maka ianya layak untuk dipertimbangkan ke menjadi Warganegara Malaysia.

Psssttt....Demi kebenaran buat Barisan Nasional ianya perlu diperjelaskan kepada rakyat.

No comments: