Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, August 16, 2011

APA KE BARANG ADUN PUN PERIT HARGA BARANG NAIK., APA LAGI RAKYAT BIASA

Zambry MB Perak paling pengecut.,sidang DUN hanya 4 jam.SETAKAT NAK NAIK ELAUN UNTUK LEPASKAN TEMBOLOK MASING_MASING.

Sidang DUN Perak hanya berlangsung lebih kurang empat jam sahaja.Dengan jumlah ADUN PR 28 orang dan 21 ADUN BN ,sudah tentu masa tidak mencukupi untuk memberi jawapan daripada Kerajaan Zambry.

ADUN PR telah mengemuka 140 soalan jawapan bertulis dan 84 soalan jawapan lisan.Kerajaan Zambry sekadar memenuhi tuntutan perlembagaan negeri yang memerlukan mesyuarat DUN Perak berlangsung tiga kali dalam tempoh setahun.

Contoh soalan yang Kerajaan Zamry Kadir gagal menjawab secara berfakta dan telus.Soalan ini telah dikemukakan YB Nga Kor Meng.MB Zambry gagal dan kelihatan pengecut untuk menjawab.


1. Kerajaan Negeri telah meluluskan tanah seluas 150 ekar di Segari kepada Syarikat dormant Atigas Teknologi Sdn Bhd untuk projek pelaburan Gas asli bernilai RM5.8 billion pada tahun ini. Minta YAB Menteri Besar sila nyatakan secara terperinci :-


a) Jumlah hasil premium yang diterima setakat ini;

b) Hasil Laporan impak Alam Sekitar(Environment Impact Assessment Report) dan

c) Bagaimana Syarikat tersebut mendapat dana pelaburan sebanyak RM5.8Billion.

1 comment:

latip said...

Adalah amat dikesali jika persidangan DUN Perak yang diterajui UMNO cuma bersidang untuk membahaskan kenaikan ELAUN ADUN sahaja. ADUN-ADUN yang diberi mandat oleh rakyat sepatutnya membahaskan perkara-perkara yang dapat menfaatkan rakyat keseluruhannya. ADUN dilihat cuma nak jaga kepentingan mereka sahaja..Kalau macam tu SIAPA PUN BOLEH JADI ADUN..!! Wahai ZAMBERI.., janganlah rakyat dijadikan alat untuk kepentingan diri sahaja..!Wahai RAKYAT..!! Dimasa-masa akan datang kita perlu berhati-hati untuk memilih WAKIL RAKYAT..Jangan sesekali pilih mereka yang bersikap seperti ZAMBERI ini..Nanti kita yang rugi..!!