Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, July 15, 2011

SAPA BULI SIAPA ? PENENTANG BERSIH ATAU PEJUANG BERSIH ?


Malangnya Rakyat Malaysia seperti kata Wartawan Indonesia : Malaysia Negara kaya tapi tidak bebas! Rakyat Malaysia yang memperjuangkan BERSIH bukan nak bebas makan rasuah atau bebas minum arak atau bebas main judi seperti segelintir pemimpin UMNO dan anak pemimpin UMNO .
Tapi hanya untuk berhimpun secara aman


Apa Pak Samad komen tentang PM Najib ?











Rakyat Malaysia kenal beliau, jahat sangatke beliau?

Malaysiakini melaporkan bahawa beberapa peserta perhimpunan BERSIH menggesa Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) menyiasat dakwaan keganasan polis yang dialami mereka semasa perhimpunan itu Sabtu lalu.Diketua ahli jawatankuasa pemandu BERSIh 2.0, Maria Chin Abdullah, kira-kira 30 peserta menyerahkan memorandum kepada timbalan pengerusi Suhakam, Datuk Dr Khaw Lake Tee di ibupejabat suruhanjaya itu di Kuala Lumpur hari ini.

Antara yang membuat pengaduan ialah Azhar Kassim, anak saudara Allahyarham Baharudin Ahmad; Aktivis dari Sarawak Hii Tiong Huat; Liew Seng Tat, yang dikasari Polis berdekatan Hospital Tung Shin, Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, yang dilanggar oleh Land Rover Polis dan seorang Pemuda India yang hanya dikenali sebagai Arun.

Selain mereka ini beberapa orang yang cedera ialah Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim; Ahli Jawatakuasa PAS Pusat, Khalid Samad; Pengawal Peribadi Anwar Ibrahim dan lain-lain. Kita juga dapat melihat ribuan peserta Himpunan Bersih yang dikasari dengan gas pemedih mata, air kimia dan juga tindakan-tindakan ganas sebagaimana yang ditunjukkan di stesyen TV swasta dan antarabangsa selain dari internet.

No comments: