Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, July 30, 2011

KUALITI MYKAD BUKAN MASALAH UTAMA ! KELUARKAN MYKAD MUDAH PALING BAHAYA !

Orang sedang sibuk persediaan untuk Pilihan Raya ke 13 (PRU13) tiba-tiba Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) nak mengeluarkan MyKad dengan struktur baru yang lebih berkualiti kunun. Menteri Dalam Negeri Datuk Hishamuddin kata bermula Januari Tahun depan.
Rakyat sedang mempertikaikan bagaimana terlalu banyak pengeluaran Mykad semasa BN menghadapi Pilihan Raya Umum yang lepas-lepas? Masa tu ,masa Mykad dikeluarkan pada masa itupun Menteri kata Mykad adalah yang tercanggih dan yang pertama di dunia dengan fungsi 2 dalam satu la, tiga dalam satu la. Bayangkan tiada lagi dibuat di luar negara, dengan kelebihan sebagai atm dan touch n go lagi.
BN nie terutama UMNO bila menghadapi masalah ...cara pertama nak selesaikan dengan wang atau projek. Contoh : bila ada musibah atau bencana alam, bukan mereka insaf tapi terfikir nak buat tabung dana utuk bencana itu bencana ini.
Kalau projek lebuhraya rosak walaupun dalam tempoh jaminan, mereka akan selesaikan dengan menyediakan bajet utk pembaikian.
Itu sebab bila Mykad bermasalah apa yang difikirkan ialah buat Mykad yang baru ... bila nakn selesai masalah. Jalan rosak akan dibuat bajet utk baiki yang rosak taoi tiada teguran atau pengajaran pada pembuat projek tersebut.
Satu lagi contoh yang amat baik ialah masalah pengundi banayak kalai dan undi hantu.Bila perhimpunan BERSIH mendapat respon rakyat maka timbul nak buat projek BIOMETRIK pulak? Sewajarnya diperbetulkan dan diperjelas dan ditimbang aduan atau komen rakyat untuk membaiki sistem yang ada bukan cipta sistem baru atau ganti sistem yang baru yang hanya berkisar untuk buat projek masyuuuk saja.
Inilah cara BN/UMNO yang hanya nak menghabiskan boreh dan wang serta hasil mahsul negara dan rakyat.
Semoga PRU13 jadi pengakhir BN/UMNO. Takbir ! Hancur UMNO, Takbir ! hancur UMNO !
TAKBIR ! HANCUR UMNO.
Hidupkan dan sedarkan rakyat dengan memilih Pakatan Rakyat yang diwakili PAS, PKR dan DAP serta yang menyokong Pakatan Rakyat.

No comments: