Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, July 24, 2011

AMAT BAHAYA PILIH YANG ADA 'TRIK'

Semua tahu BIOMETRIK memang ada perkataan trik di dalamnya. Mahukah rakyat jalani Sistem Pengundiaan Pilihanraya Umum 13 dengan trik UMNO/BN?
Manakala dalam perkataan CAT JARI atau DAKWAT KEKAL tiada perkataan TRIK. Trik atau dalam bahasa Ingeris ialah trick yang bermaksud tipu-helah.

Kebaikan Dakwat Kekal :- Secara fizikal kita boleh lihat si pengundi yang telah mengundi ada kesan pada jari dan sudah tentu hidar dari menggundi sekali lagi.
Pengundi yang telah dicalit dakwat kekal tersebut tidak dapat melakukan pengundian kali kedua. Ini amat jelas dan mudah dicam.
Keburukan Biometrik : 1. BN baru mencuba pada Pendatang dari luar Malaysia yang bekerja dengan membuat pendaftaran a ar pihak imegresen dapat mengesan kemasukan semula atau untuk tujuan tertentu.
2. BN akan menafikan pengundi yang telah dikenalpasti agar undi mereka ditolak semasa pengesanan cap jari walaupun penama pengundi wujud dalam sistem.

Bijakkah seorang PM mahu menguatkuasakan sesuatu yang baru yang belum diuji atau yang sedang diuji untuk dilaksanakan kepada rakyat?
Rakyat sedar cara 'biometrik' baru diuji untuk mendaftarkan Pendatang dari luar Malaysia yang diambil bekerja di kilang, ladang dan rumah-rumah.
Sedangkan penggunaan Biometrik baru mula ,teman ulangi penggunaan biometrik baru bermula dan tiada kaji selidik dan laporan kesan baik/buruk .
BN cuba memaksa rakyat menerima cadangan tersebut secara mengkhinzir buta seperti projek Lynas yang telah dalam pembinaan baru nak dikaji selepas dikeji.

No comments: