Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, June 15, 2011

POLIS MALANG DI PAHANG


Komen Teman : Kerajaan melalui Menteri KDN harus usahakan beri pencen penuh pada mangsa yang telah berjasa ini.

Sudah jatuh ditimpa tangga. Begitulah nasib bekas anggota polis trafik Lans Koperal Zainuddin Mohd Daim, 45, yang lumpuh tidak boleh bergerak sejak Oktober 2006, akibat kecederaan saraf tunjang tulang belakangnya.

Lebih malang lagi, isteri yang selama ini menjaga segala urusannya yang terbaring sepanjang masa, dikatakan lari balik ke rumah ibu bapanya juga di kampung yang sama iaitu di Desa Baru Purun, Temerloh.

Menurut sumber yang dekat dengan keluarga Zainuddin, isterinya ‘lari’ meninggalkan bapa kepada tiga anak itu akibat ‘dipikat’ oleh seseorang berpangkat Dato’ yang menolong keluarganya semasa Pilihan Raya Kecil (PRK) Kerdau, tidak lama dulu.

Kini segala urusan Zainuddin dijaga oleh ibunya sendiri Siti Zaleha, 63, dan bapanya Mohd Daim Omar, 71.

Sementara tiga orang anaknya dibawa oleh isterinya yang terletak hanya beberapa meter daripada rumahnya.

Semasa bertandang ke rumah Zainuddin, beliau menceritakan terpaksa mengharung keperitan hidup apabila terbabit dalam kemalangan jalan raya semasa bertugas sebagai polis pengiring di Kuala Krai, Kelantan, lima tahun lalu.

Menurutnya, kemalangan yang berlaku pada petang 3 semasa dia sedang bertugas mengiring Tengku Mahkota Kelantan yang berangkat ke satu majlis berbuka puasa.

Menceritakan kembali kejadian itu, Zainuddin berkata, semasa menunggang motosikal untuk menyambut ketibaan Tengku Mahkota di sempadan daerah Kuala Krai, tiba di satu selekoh, dia gagal mengawal motosikal lalu tercampak jatuh.

Sejak itu beliau dibawa pulang ke kampungnya dan bersyukur kerana sudahpun membina rumahnya dendiri di kampung.

Zainuddin berkata, semasa PRK Kerdau baru-baru ini, dia bersyukur kerana menerima sumbangan katil daripada pemimpin setempat namun masih mengharapkan kerajaan membantunya mendapatkan bayaran pencen lebih banyak bagi membiayai kos hidupnya yang semakin meningkat.

“Disebabkan bersara awal, saya tidak dapat wang pencen penuh dan tak dapat pencen ilat. Saya juga tidak ada wang perkeso. Saya juga tidak dapat wang bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). Kalau dapat bantuan bulanan kepada ibu kerana dia yang menjaga saya selama ini,” katanya.

Pada masa ini rawatan yang diterima Zainuddin hanyalah latihan terapi di Hospital Sultan Ahmad Shah, Temerloh.

Zainuddin turut merayu kepada orang ramai yang simpati dengan nasibnya supaya dapat menghulurkan sumbangan melalui Bank Simpanan Nasional (BSN) di akaun 03200-29-87092482-4 atau berhubung dengan ibunya di talian 014-8052329.

No comments: