Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, June 21, 2011

PAS SESAL ASTRO , UMNO LAGI MENYESAL !

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) kesal dengan tindakan ASTRO menaikan harga pakej-pakej yang ditawarkan mulai 11 Julai 2011 melalui satu notis yang dikeluarkan oleh pihak ASTRO pada 7 Jun 2011.

Di dewan parlimen semalam YB UMNO Sri Gading, Johor menyata terkilannya dengan ASTRO dalam kenaikan harga . Yang beliau musykil , kenapa sebelum ada ASTRO siaran TV1, TV2 tiada masalah? Kenapa sekarang bila pakai Astro barulah gambar TV1 & TV2 ok ?
Ada udang sebalik mi ke? YB UMNO sendiri pun dah ada perangsak kepada ahli korporat BN bagaimana rakyat bawahan?

DPPWP merasakan kenaikan kos kandungan dan perbelanjaan aset tetap yang didakwa ASTRO belum cukup untuk dijadikan sebab menaikkan harga pakej ini. Tidak masuk akal sama sekali kerana selama 10 tahun beroperasi dengan lesen eksklusif penyiaran satelit terus kerumah (Exclusive satellite DTH broadcasting license), pihak ASTRO telah pun mengutip keuntungan besar yang mampu mengembalikan pelaburan yang dibuat sebelumnya. Lebih-lebih lagi ASTRO telah menaikan harga pakej pada Ogos 2009 sehingga mencatatkan keuntungan sebelum cukai sebanyak RM 650 Juta pada tahun 2009 dan jumlah keuntungan itu terus meningkat kepada RM 800 Juta pada tahun 2010. Walaupun mereka dakwa berlaku kenaikan kos, tetapi nilai keuntungan yang dikutip juga meningkat.

No comments: