Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, June 14, 2011

GEMPAR PUTRAJAYA BERGEGAR SEBELUM BERSIH 2.0



KUALA LUMPUR: Gempa bumi bermagnitud 5.9 melanda Sumatera Utara 8.08 pagi tadi dengan gegarannya dirasai di sekitar Selangor, selatan Perak dan Melaka, demikian kenyataan dikeluarkan Jabatan Meteorologi Malaysia, sebentar tadi. – Berita Harian Online
Manakala di Putrajaya , » Gegaran Gempa Bumi Kedua Lebih Kuat telah berlaku Di Putrajaya !
Ini menyebabkan ramai kakitangan dan pekerja di bangunan-bangunan di Putrajaya di perintah keluar dari bangunan bagi tujuan kecemasan selamatkan diri sebelum berlaku perkara buruk yang tidak diingini.
Lokasi gempa bumi pertama dan kedua di utara Sumatera, Indonesia yang dirasai sehingga ke Putrajaya, Malaysia. Gempa bumi pertama berukuran 5.3 pada skala Richter berlaku jam 00:08:33 UTC, kedalaman 22.6 KM dibawah permukaan bumi. Gegaran kedua pula berlaku jam 03:01:27 UTC, dengan kekuatan 5.4 pada skala Richter, 8.2 KM dibawah permukaan bumi.

Sumber Rujukan: Gegaran Gempa Bumi Kedua Lebih Kuat Di Putrajaya ! | anastasyea.com

1 comment:

Anonymous said...

InsyaAllah petanda Putrajaya takkan berjaya dipertahankan oleh puak gerombolan yang hanya akan berjuang kalau ada upah, hatta upah sirap sebungkus.