Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, June 1, 2011

GEMPAR BILA AHLI PARLIMEN PEKAN BIARKAN MB TERTEKAN DAPAT PROJEK YANG MEMBAHAYAKAN NYAWA RAKYAT KUANTAN

Memang BN Pahang terutama Pemimpinnya memang tidak tahu berniaga dahlah negeri sendiri MB Dato Seri Adnan pernah kata Pahang memang dah muflis suatu ketika dulu. Kini beliau menggunakan peribahasa 'alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan' ..akhirnya Pahang beria-ia hanya untuk keuntungan beberapa juta sanggup mengadai nyawa rakyatnya untuk menerima Projer nadir bumi dari projek Lynas.
Kalau dibandingkan dengan negara Belanda , Pahang adalah sama besarnya tetapi apa negara Belanda telah lakukan ? Negara itu tersangat maju dari ternakan tenusu dan pelabuhan. Pahang sendiri telah beberapa kali menghantar wakil melawat Belanda tapi hampeh ! Mereka makan angin sahaja. Mereka BN/UMNO memang hebat berbelanja. Termasuk bekas MB Pahang termuda yang telah menjadi PM sekarang. Jadi tidak salah kalau kita kata PM borak MB ikut rentak(oppss Bapa borek anak rintek). Dan kebetulan kedua-dua dari negeri Pahang. Kalau Pahang MB bersama Ahli Parlimen Pekan(PM sendiri) tak boleh pulihkan Pahang apatah lagi nak majukan Malaysia.
Mentang mentang Adik Bongsu MB Pahang Sendiri Adalah Bekas Chairman IAEA, patutlah beria-ia keputusan akan diserahkan pada IAEA.Nampaknya teori penyelewengan projek pembinaan kilang memproses rare-earth oleh Lynas Corporation di Kawasan Perindustrian Gebeng dekat sini bertambah panas. Ia susulan terdapat pendedahan sebelum ini dan terkini mengatakan Chairman Board Of Governors Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) ialah adik bongsu kepada Menteri Besar Pahang, Dato' Sri Adnan Yaakob sendiri. Beliau yang dimaksudkan itu ialah Dato´ Muhammad Shahrul Ikram Yaakob (foto). Beliau difahamkan bertugas dengan agensi terbabit mulai tahun 2009 hingga 2010.

Pemimpin Pahang terutama Ahli Parlimen Pekan harus berfikiran positif bukan menganiaya bantuan ke negeri dalam pentadbiran Pembangkang sahaja tapi lihat dari kemajuan Malaysia keseluruhan. Sebagai PM beliau tidak patut melihat sahaja ada negeri (Negeri Terengganu la bukan Kelantan) yang miskin macam Pahang manakala ada negeri yang miskin tapi kaya berjoli sakan menghabiskan RM250 juta hanya untuk projek Taman Tamadun Islam.
Kan baik PM ambil sebahagian wang royalti Terengganu contohnya dari RM250 juta tersebut separuh daripadanya diambil secara tegas dengan syarat tertentu dan kawalan yang baik untuk memajukan negeri Pahang. Dah tak ader projek lain ker? Kalau setakat projek menghantar leher buat aper! Itupun takkan seorang PM yang kununya berpelajaran tinggi dan berbapakan Bapa Pembangunan (Allahyarham Tun Abdul Razak) tak boleh fikir dengan baik untuk kebaikan negeri Pahang tambahan pula PM berasal dari negeri Pahang sendiri.Jangan dapat teguran seperti kata pelakun lawak zaman P Ramlee iaitu A R Tomple "BONGOK".


Pernahkah rakyat Terengganu berfikir, berapa banyakkah pulangan yang diperolehi sekiranya wang RM250 juta dilaburkan dalam masa tiga tahun?

Sebuah kerajaan boleh membina sebanyak 5,200 unit rumah kos rendah berharga RM48,000 dengan nilai RM250 juta dan dapat menyelamatkan 20, 800 orang isis rumah dari dibelenggu kemiskinan.

Dua buah hospital baru dengan kemudahan pakar dan kelengkapan mencukupi boleh dibina dengan dengan perbelanjaan sebanyak RM250 juta yang sekurang-0kurangnya dapat memberikan kemudahan kepada dua daerah.

Sebuah kilang pengeluaran barangan elektrik boleh dibina dan menempatkan beratus-ratus orang pekerja, dapat dibangunkan dengan kos RM250 juta.

Namun, apa yang rakyat Terengganu perolehi dengan pelaburan kerajaan sebanyak RM250 juta tiga tahun lalu.

Jawapanya, kosong.

Pada tahun 2008, kerajaan Umno-BN Terengganu dibawah pemerintahan Menteri Besarnya, Dato’ Seri Idris Jusoh telah membina Taman Tamadun Islam (TTI) dengan kos RM249.3 juta.

Pada 3 Ogos, 2008, walaupun setelah 'jatuh' dari kerusi Menteri Besar, Idris masih mempertahankan segala pembangunan yang dilakukan olehnya sewaktu menjawat jawatan tersebut,

Idris berkata segala pembangunan yang dilaksanakan sepanjang beliau menjadi Menteri Besar Terengganu adalah semata-mata untuk menaikkan taraf kehidupan rakyat dalam usaha mewujudkan satu tamadun baru.

Taraf kehidupan siapa yang naik dengan pembinaan TTI?

I"kerajaan BN Terengganu hanya pandai membazirkan wang rakyat ratusan juta tetapi langsung tidak membawa hasil pulangan, kerajaan negeri tidak pandai memerintah. Dia (pemimpin) hanya pandai membazirkan wang rakyat sahaja.

Malah, beliau diberitahu bahawa bahan-bahan yang digunakan bagi membina Pusat Konvensyen dan Masjid Kristal tidak mengikut spesifikasi asal yang tercatat dalam pelan.

JANGAN JADI PROJEK YANG TAK SUDAH DAN TELAH DIBANTAH DI BUKIT MERAH DI PERAK!

No comments: