Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, June 21, 2011

BAYOR METRIK SPR BOLEH BUAT TRIK ! CALIT DAKWAT JARI BN TAMBAH NGERI


Sistem Calit Cat Pada Jari lebih BERKESAN dari Biometrik. Sistem Calit Jari dengan sedikit dakwat khas lebih jelas dan secara fizikal dan dari jauh kita tahu pengundi itu telah mengundi. Dan dakwat khas ini hanya akan hilang dalam masa 3 hari. Kenapa BODOH sangat SPR dan penyokong yang bantah penggunakan dakwat calit jari dari cara lain?

SPR nie bila dah kena tekanan rakyat baru mengelabah nak guna biometrik lah buat itulah , yang last minit. Nak daftar pengundi SPR subkan pada parti politik, bila dah dapat semua data mereka(SPR) berikan daftar pengundi yang mempunyai butiran yang diringkaskan dengan dimanipulasi alamat kepada lokaliti. Tujuan agar lawan BN sukar mengesan pengundi, hanya BN melalu SPR yang tahu alamat sebenar pengundi.
Kalau guna kad pengenalan atau terkini biometrik , cara ini masih ada banyak trik dari BN. Sebab apa ? Kita tidak dapat membezakan orang yang belum mengundi dengan sudah mengundi.
Mungkin jika ada alat mengesan atau pengimbas jari baru boleh tau.
TAPI CALIT DAKWAT PADA JARI LEBIH ISTIMEWA , SUKAR NAK MENIPU ! ORANG RAMAI BOLEH TAHU !

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bercadang menggunakan sistem biometrik yang membolehkan proses pengesahan pengundi dilakukan secara elektronik pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.Pengerusinya Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata,SPR akan bekerjasama dengan Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk menggunakan sistem tersebut yang kini diguna pakai terhadap warga asing.

"KDN dah pakai sekarang untuk warga asing yang nak masuk ke dalam negara kita. Kaedah yang sama akan digunakan, kali ini kita akan guna pada pengundi,” katanya.

BERNAMA melaporkan Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai penggunaan dakwat kekal, iaitu satu daripada lapan perkara yang dituntut Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang mahu mengadakan perhimpunan haram,bagi memastikan pilihan raya telus dan bersih.Melalui penggunaan sistem biometrik.

Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata,pengundi tidak boleh pergi ke tempat lain dengan membawa kad pengenalan yang sama untuk mengundi bagi kali kedua.
sistem biometrik merupakan penyelesaian terbaik berbanding dengan penggunaan dakwat kekal seperti di India dan Indonesia.

No comments: