Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, June 4, 2011

AKIBAT TAK CUKUP MAKAN ANAK-ANAK BRANTAKAN ! AKHIRNYA UDA AKAN JADI MACAM DARA

Nur Jazlan (anak Mantan Ketua Penerangan Allhyarham Mohamad Rahmat)dan UDA amat tergigit dan tergugat.
Akibat dihentam bertubi-tubi oleh Musa Sheikh Fadzil (adik kepada Kadir Sheikh Fadzil (Bekas Menteri juga)dan abang kepada Aziz Sheikh Fadzil, Pengarah Urusan UDA, Datuk Jaafar Abu Hassan (Yang ni bapanya menteri ke?) meletak jawatan.

Nur Jazlan adalah sinonim cara BN berniaga kunun nak untung. UMNO/BN kalau nak untung berniaga ada 2 cara mudah iaitu pertama naikkan harga, tarif , cukai dan tol (biasanya bisnes monopoli seperti TNB, Syabas, BERNAS, TELEKOM, LHDN,KWSP dan PLUS). Kedua jual bangunan, tanah dan saham (contoh macam Idris Jala nak untungkan MAS dengan menjual harta seperti bangunan MAS dan membuang pekerja).
s
Isu UDA bocor dan pecah hanya kerana ada kontraktor yang kununnya dinafi kontrak yang telah diberi dan ada tak puas hati kerana tidak memasukkan penender yang lain sebagai alasan.
Semuannya berpunca dari isu pembangunan semula tapak penjara Pudu yang melibatkan pelaburan biilionan ringgit yang diasak kerana tidak membantu Bumiputera.

Nur Jazlan dan Musa Sheikh Fadzil berantakan sesama sendiri sehingga lapuran pembangunan terpaksa dibawa ke mesyuarat kabinet.

Yang Jaafar pula menjelaskan perletakan jawatan beliau tidak bersangkutan dengan hubungan dingin beliau dengan Pengerusi UDA, Datuk Nur Jazlan Mohamed

No comments: