Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, May 6, 2011

DASYATNYA ! SPR TERUS MENIPU RAKYAT/PENGUNDI




Semakan RDPT, SPR Selangor kena serbu
Tepat jam 2.00 petang tadi SPR Selangor di Kompleks PKNS Shah Alam telah diserbu oleh pembantah-pembantah dari DUN dan Parlimen Negeri Selangor.

RDPT atau Rang Daftar Pemilih suku tahun 1/2011 yang mula di pamirkan pada 28 hb April 2011 dan berakhir pada 4hb May 2011 ini menampakkan kelemahan ketara yang dilakukan oleh SPR menyebabkan kemungkinan ribuan bantahan akan dibuat keatas SPR.

Para pembantah pada kali ini nampaknya sudah benar-benar bersedia dengan bukti yang kukuh bahawa ada terlalu ramai pengundi yang didaftarkan bukan merupakan pemastautin tetap di sesuatu Daerah Mengundi.


PAS Kawasan Pandan mendapati bilangan pengundi yang ramai telah dipindahkan dari DUN Teratai ke DUN Chempaka untuk tempoh Januari hingga Mac tahun ini.
Kami telah melakukan semakan terperinci ke atas senarai pengundi yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk suku tahun pertama 2011.

Kami telah mendapati perkara-perkara berikut berkaitan perpindahan ini,

1) Perpindahan melibatkan AJK-AJK Umno dari DUN Teratai.

Contohnya AJK Umno Bahagian Pandan yang juga Ketua Umno Cawangan Taman Kencana, Abdullah Thani b. Bukhari yang dipindahkan ke Taman Dagang di dalam DUN Chempaka.

Seramai 5 AJK Wanita Umno Cawangan Pangsapuri Intan telah dipindahkan ke DUN Chempaka. 2 ke Taman Bakti, 2 ke Pandan Jaya dan 1 ke Lorong Molek Kg. Pandan

Seramai 10 orang ahli-ahli Umno dari Kg Cheras Baru telah juga dipindahkan ke DUN Chempaka.

2) Mereka yang dipindahkan untuk mengundi di DUN Chempaka itu masih bermastautin di DUN Teratai. Mereka tidak menetap di alamat di mana mereka didaftarkan.

3) Di antara alamat yang digunakan untuk mendaftar pengundi-pengundi dari DUN Teratai adalah Dewan Kemas di Lorong Molek, Kg Pandan.

http://iskandar56100.blogspot.com/2011/05/kenyataan-akhbar-yb-iskandar-samad-yang.html

http://p111kotaraja.blogspot.com/2011/05/rdpt-pembantah-serbu-spr-selangor.html

1 comment:

Khairi said...

Pada saya, factor terbesar kemenangan UMNO/BN dalam pilihanraya adalah kerana penipuan SPR sebelum, semasa dan selepas process undi dilaksanakan.
Saya nyatakan dengan tegas bahawa saya tidak yakin dengan kenyataan SPR yang daftar pemilih yang ada sekarang adalah yang bersih dan betul. Dalam pasaran BURSA, untung rugi syarikat mesti ada “Independent audit” sebelum syarikat tertentu mengeluarkan “official annual report” tentang kedudukan untung rugi syarikat mereka. Tanpa ‘audit” sebegini, kenyataan untung rugi syarikat tiada nilainya pada pandangan pemegang saham atau bakal pelabur.
Pemegang saham negara ini adalah rakyat semua. Tanpa ada “Independent audit” yang memeriksa pengkalan data daftar pemilih SPR, kenyataan SPR hanyalah satu kenyataan “syok sendiri” yang tidak boleh diguna pakai. Kalau SPR yakin dengan kenyataan mereka, kita cabar SPR untuk memberi peluang kepada kita untuk kita “audit” dengan diberi “full access” kepada “database” daftar pemilih. Kita yakin, dalam masa 3 bulan kita akan dapat buktikan kepincangan dan “non conformamnce” SPR dalam urusan senarai pemilih ini.
Arwah Saddam & Mubarak telah gunakan SPR mereka untuk memanipulasikan undi untuk memberi gambaran dunia yang rakyat menyokong mereka. Inilah juga yang dibuat oleh UMNO/BN. Selagi SPR dikuasai oleh manusia yang tidak bertaqwa, yang tidak takut kepada dosa & balasan neraka, yang bertuhankan wang dan manusia berkuasa, yang merasakan pilihanraya hanyalah urusan dunia, tiada kaitan dengan agama, penipuan menjadi darah daging dan nyawa mereka, selagi itulah UMNO/BN akan punyai kelebihan dalam perlawanan yang tidak diatas padang yang sama rata.
Kita minta Himpunan Bersih bulan Jun nanti menghantar memorandum kepada YDP Agong agar menimbang kesangsian rakyat ini tentang SPR. Kita minta pimpinan Pakatan terus desak SPR diletak di bawah YDP Agong, satu institusi bebas dari kepartian, agar ketelusan Pilihanraya terjaga.