Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, May 3, 2011

AWAS ! ADU DOMBA OBAMA & FITNAH KEMATIAN AKAN TAMBAH KEROSAKAN DUNIA

Dunia Islam dikejutkan dengan berita kematian Osamah Ben Ladin. Orang Islam tidak pasti berita seperti ini sudah keberapa kali diwar-warkan. Sebelum ini, beberpa tahun lalu sudah hebuh mengatakan Osamah Ben Ladin sudah mati. Sudah dibunuh. Yang menjadi juara fitnah menghebuhkan kesyahidan Osamah ialah Amerika Syarikat.

Wajarkan Amerika Syarikat angkat sumpah laknat seperti datuk T(RIO) ? Yerlah untuk menyakinkan bahawa Osamah sudah meninggal dunia.
Kini sekali lagi berita Osamah Bem Ladin sudah meninggal dunia tersebar di seluruh dunia. Seperti selalunya orang memberi tahu kematian Osamah ini ialah Amerika. Kali ini dari mulut presiden barunya Borack Obama.
Kita jangan tumpukan sangat dengan soal OBAMA ini lawan OSAMA tetapi kita perlu tumpukan perjuangan membela kematian individu yang tidak diberi laporan dan pembelaan yang baik oleh polis dan peguam negara di Malaysia, contohnya kematian Sarbani.

Kata Obama, Osamah mati dalam satu serangan atas arahannya di Obottabad, Pakistan. Katanya serangan itu dibuat setelah tentera Amerika
mengadakan pengintipan dan memastikan Osamahberada di situ berminggu-minggu. Ia adalah atas bantuan Presiden Pakistan, Asif Ali.

Apabila Obama mendedahkan bahawa kematian Osamah itu atas bantuan presiden Pakistan maka kita wajar menapis dan meneliti sebaikmungkin menggunakan pelbagai cerakin agar tidak terjebak kepada fitnah adu domba melagakan negara Islam dalam kancah peperangan. Kita perlu peka motif Obama membuka mulut seperti itu adalah tidak lain dan tidak bukan tujuannya hanya inginkan umat Islam berperang sesama sendiri. Ia mahu memberi gambaran bahawa Osamah mati itu kerana orang Islam juga yang mahu mujahidin itu dibunuh.
Begitu juga dengan tujuan Amerika Syarikat untuk melariskan penjualan senjata yang sudah banyak stok yang perlu dihabiskan dan penjualan akan meningkatkan ekonominya yang kian merudum dengan bencana Alam yang sebenarnya adalah bala dari Allah.
Ini juga adalah hasil sengkokol Ameriaka Syarikat dengan strategi Yahudi yang memang berkuasa dalam mengawal ekonomi dan politik Amerika Syarikat.

sekiranya umat Islam tidak berhari-hati khususnya negara Pakistan maka negara Islam di sebelah Asia Tenggara akan keliru dan boleh mengujudkan pertikaian dan seterusnya peperangan sesama sendiri.

Pada teman Soal Osamah benar-benar sudah mati atau tidak biarlah keluarganya sendiri atau kerabat seIslamnya mengumumkan sendiri jika benar-benar berlaku.

Dalam media TV malam tadi Amerika Syarikat tidak pula memberhentikan kezaliman atas berita kematian Osamah bin Ladin malah akan terus memerangi kununya kuncu-kuncu Osama bin Ladin. Bermakna Amerika masih menggunakan alasan yang sama untuk memerintah dunia dengan alat ketenteraannya sebagai polis dunia.


Bagai kisah video lucah fitnah Datuk T(rio) yang membabitkan Anwar Ibrahim dengan pelacur itu, ia bukan mudah untuk dipercayai. Kalau benar sekali pun ia tidak akan dipercayai kerana dunia hari ini sudah dibelit dengan pembohongan yang melampau. Apa lagi pendedahan video lucah itu dilakukan sendiri oleh Umno maka tahap keboleh percayaan itu boleh dipertikaikan. Inilah kalau menipu dan makan rasuah terlalu banyak dan kerap maka semangat BN akan berkurap dan rakyat Malaysia nak undi BN lagi jangan harap.

No comments: