Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, April 8, 2011

YANG BERSALAH BEBAS, YANG BELUM SALAH DIGANTUNG TUGAS ?

http://www.malaysiakini.com/news/160331

Penjara ditangguhkan sehingga rayuannya didengar di Mahkamah Tinggi.

Mustafa, 53, didakwa menerima suapan RM2,000 daripada M Manimaran sebagai dorongan mengeluarkan surat sokongan berkaitan projek pasir di Restoran Jahrin Maju, Taman Bunga Raya 2, Mantin, dekat sini pada 5 petang, 31 Ogos 2008.

ADUN BN itu didakwa mengikut Seksyen 10(a)(aa) Akta Pencegahan Rasuah 1997 yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun serta denda lima kali ganda daripada jumlah suapan atau minimum RM10,000.

PUTRAJAYA: Dua pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) digantung tugas sementara bagi membantu melancarkan siasatan dalaman berhubung insiden Penolong Pengarah Kastam Diraja Malaysia yang ditemui mati di tingkat satu, bangunan SPRM Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, kelmarin.

SPRM dalam kenyataannya berkata, siasatan dibuat kerana kedua-duanya dikatakan melakukan pelanggaran ingkar perintah berhubung pengendalian saksi atau pelanggan di premis SPRM, di mana pegawai terbabit dikatakan gagal berada bersama saksi atau pelanggan sepanjang masa ketika mereka berada dalam premis SPRM.

No comments: