Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Saturday, April 2, 2011

SEKSA HARGA BARANG RAKYAT YANG DIDAHULUKAN !

Baru januari 2011 lau dinaikan harga RON97 ..tuptup malam tadi naik lagi 20 sen.Beginilah alasan kerajaan setiap kali mereka menaikkan harga minyak tersebut.
PM dalam kempen Pilihan Raya dan sebelum PRK tak sah kalau tak umumkan berjuta-juta RM bantuan kerajaan, Inilah bahananya , bila korek duit hanya pada PETRONAS.
Subsidi terus dijadikan senjata untuk mengesahkan tindakan itu. Akhirnya rakyat yang tidak bersalah terus menjadi mangsa kerakusan kerajaan UMNO BN sejak dulu, kini dan pasti untuk selama-lamanya selagi mereka memerintah negara ini. Justeru rakyat Malaysia terutamanya yang berada di Sarawak, bangkitlah dan tolak kerajaan UMNO BN pimpinan Najib Razak ini kerana sudah jelas mereka menjadikan rakyat sebagai bahan ekperimen semata-mata. Sebaliknya mereka lebih menjaga kepentingan beberapa kerat golongan teknokrat dan konglomerat yang senantiasa membuka mulut untuk membaham rakyat itu. Lakukanlah perubahan demi mereaslisasikan hasrat menjadikan Malaysia sebuah negara yang adil dan berkebajikan. Jika kita terus biarkan UMNO BN berkuasa, maka semakin banyak hasil mahsul dan khazanah rakyat dirompak secara 'berhemah' oleh mereka].

No comments: