Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Sunday, April 3, 2011

PENEWAS GIANT KILLER GERAKAN DITAHAN POLIS !


Ahli Parlimen Teluk Intan M Manogaran (kiri) dari DAP dan aktivis MS Arjunan (kanan) yang mengadakan protes membantah novel kontroversial Interlok ditahan polis tengah hari tadi.

Kempen di pekarangan Batu Caves itu adalah sebahagian protes diadakan sejak lebih sebulan lalu membantah Interlok daripada digunakan sebagai buku teks sastera di sekolah menengah kerajaan.

Dalam mesej Twitternya, Penasihat DAP Lim Kit Siang berkata:

“YB Mano Teluk Intan dan M.S. Arjunan dari (NGO) Tamil Students ditahan di Batu Caves kerana mengadakan demonstrasi menentang Interlok. Kata tidak buat BN.”

Ahli Parlimen Klang, Charles Santiago yang menghantar pesanan Twitternya menyebut:

YB Mano (teluk intan) has been arrested and detained in IPD Gombak over interlok demo at batu caves#fb

Manakala Menteri Besar Perak yang sah, Mohammad Nizar Jamaluddin pula dalam reaksinya berkata:

Interlok is not an indian issue! We all are affected/implicated. Muhyidin had taken a very simple approach assume settled. Denial syndrome?

We demand MP Tlk Intan and the Tamil students must be released unconditionally. Hidup rakyat! 3x!

Manogaran kini ditahan di Ibu pejabat Polis Daerah Gombak untuk siasatan lanjut.

Manogaran menang dalam pilihanraya umum 2008 menewaskan giant killer Gerakan, Mah Siew Keong dengan majoriti 1,830 undi.

No comments: