Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, April 4, 2011

KISAH BENAR BARU BERLAKU !

Dari Allah kita datang kepada Allah kita akan kembali menemuinya dalam keadaan menjadi mayat atau jenazah.
Teman baru dapat tahu tentang apa yang berlaku pada seorang sahabat yang mempuyai ayah yang tercinta telah mendapat musibah bila ayahnya dihidapi satu penyakit.
Dan keluarganya hantarlah ke Hospital Selayang kerana ikut prosidur bahwa hospital terdekat. Namun Hospital Selayang pula menghantar ayahnya ke Hospital Besar Kuala Lumpur mungkin kesnya terlalu berat untuk Hospital Selayang.
Rupanya perkara itu belum selesai kerana tup-tup Hospital Besar Kuala Lumpur terpaksa menghantar ayah sahabat tadi ke Hospital Telok Intan di Perak untuk dibuat pembedahan.
Dipendekkan ayahnya di hantar ke Hospital Telok Intan dan belum sempat dibedah ayah yang dikasihi meninggal dunia di sana Ayahnya meninggal pada jam 6.30 pagi 4 April 2011 di Hospital Telok Intan a.. innalillah dan alfatihah!
Pembaca nampak tak apa yang pelik di sini ?
Kita bukan pertikaikan ayahnya yang telah meninggal dunia tapi untuk rakyat yang masih hidup perlu perbaiki apa yang kurang iaitu kenapa Hospital Besar Kuala Lumpur perlu merujuk kepada Hospital Telok Intan ?
Andainya keperluan Hospital Kuala Lumpur kekurangan peralatan ...dapatkan peralatan tersebut. Kamu adalah Hospital terbesar di Malaysia dan terletak di Ibu Negara Malaysia atau Hospital Putrajaya adalah terbaik?
Kan manis kalau Hospital Besar tidak melakukan pesakit seperti bola yang boleh disepak terajang ke mana kita suka. Kan lebih baik cari atau pinjam peralatan kerana PM BN yang spesis 2008-2013 kata rakyat didahulukan dan pecapaia diutamakan!

1 comment:

Anonymous said...

mengapa lambang undilah pas tu tak ada perkataan 'masuk syurga' atau 'untuk masuk syurga'?

http://panggungopera.blogspot.com/2011/03/mesti-baca-kenapa-kami-tinggalkan-pas.html