Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, April 22, 2011

INILAH KELEMAHAN BN !

Tahniah kepada Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz kerana khidmatnya dengan Bank Negara Malaysia (BNM) dilanjutkan lima tahun lagi.
Tahniah , tahniah juga, tapi BN tiada pelapis ke? KM Sarawak tiada pelapis, nasib baik Ketua Pengarah JAKIM ada pelapis.


Zeti, 64, ialah Gabenor Bank Negara ketujuh dan dilantik ke jawatan itu pada 1 Mei 2000.
Sejauh ini, Zeti sebagai gabenor bank itu mendapat penghormatan tinggi kalangan masyarakat perbankan yang berjaya mempertingkatkan imej Malaysia di dalam sistem kewangan di dunia.

Dan dengan keadaan negara berdepan suasana sangat mencabar, kesinambungan kepimpinan Zwti itu amat penting dalam mengendalikan institusi sangat penting seperti BNM.

Sudah pasti pelantikannya amat disokong oleh masyarakat perbankan.

Mungkin ada yang berharapan tinggi untuk menjawat itu, sama ada di Bank Negara sendiri atau dari luar merasa ‘terkilan’ dan kecewa kerana mereka tidak berupaya mendapatkan jawatan demikian. Mereka ini terpaksa tunggu lima tahun lagi untuk ke jawatan itu!

Dan jika kerajaan merasakan Zeti sebagai yang terbaik, adalah wajar untuk semua pihak akur dan mengharapkan Gabenor BNM itu mampu meneruskan tugasnya selain mencipta kejayaan baru untuk bank pusat itu.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menyifatkan pelantikan semula Zeti sebagai langkah memastikan kesinambungan dalam kepemimpinan BNM kerana melalui kepemimpinannya, bank pusat itu menjadi institusi yang kukuh dan disegani di dalam dan luar negara.

Kerana itu amat wajar Zeti diberi peluang meneruskan kepemimpinan dalam BNM, kata Najib.

Perdana Menteri menyebut, dalam krisis global baru-baru ini, Malaysia tidak alami kesan yang kuat disebabkan mempunyai sistem perbankan yang kukuh dan mudah pulih.

No comments: