Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, April 8, 2011

AKHIRNYA MENTERI MULUT CELUPAR TERKAPAR !

Akhirnya keputusan samada nak tubuh atau tidak Suruhanjaya Diraja siasat kes video seks didakwa libatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim kena tunggu dulu.
Orang dah cakap Menteri di Jabatan Perdana Menteri si Nazri tu memang celupar, asyik nak backing DATUK TRIO sampai tercakap 'mana undang2 kata tayang video lucah salah' .
Terbaru dalam kes ni, beliau tergocoh2 nak tubuhkan suruhanjaya bagi selesaikan kes video lucah fitnah tu walaupun DSAI telah buat laporan polis.
Tubuhkan Suruhanjaya memang perlu tapi untuk khusus untuk kes kmatian penolong pengarah kastam.

Mesyuarat kabinet Jumaat putuskan serahkan polis selesaikan siasatan kes itu TERMASUK untuk KENALPASTI SIAPA AKTOR DALAM VIDEO ITU.

Sebelum ini polis telah mengesahkan kajian pakar dapati video berkenaan tulen.

Menteri Dijabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz berkata kerajaan akan mempertimbangkan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja itu sekiranya terdapat pertikaian daripada hasil siasatan polis.

Ini bermakna jika terdapat pertikaian keatasnya termasuk soal ketulenan dan identiti aktor yang dikenalpasti.

Lojiknya jika menerusi cara ini identiti aktor dalam video itu lebih cepat dapat diketahui berbanding kalau nak tunggu hasil siasatan jika suruhanjaya ditubuhkan.

"Kabinet hari ini mengambil keputusan untuk menunggu hasil penyiasatan polis dahulu yang bukan sahaja melakukan siasatan tentang ketulenan video itu tetapi mengenal pasti siapakah pelaku di dalam video itu," katan Nazri.

Pada Rabu lepas, beliau berkata penubuhan suruhanjaya itu perlu disegerakan berikutan penafian isteri Anwar Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang suaminya itu adalah lelaki dalam video berkenaan.

Nazri berkata bahawa setelah penafian itu dibuat, rakyat mempunyai hak untuk mengetahui sama ada benar atau tidak Anwar adalah lelaki dalam video itu.
Komen : Kalau begitu rakyat pun nak tahu kandungan perjanjian SYABAS dan konsesi PLUS.


"Dan penyelesaian terbaik bagi isu itu adalah dengan menubuh suruhanjaya diraja," katanya.
Komen : Kalau begitu kenapa tak tubuhkan suruhanjaya bagi kes Altantuya, kes kematian penolong pengarah kastam dan kematian pelajar yang dipukul guru agama.
Nazri berkata usul untuk menubuhkan suruhanjaya itu dibuat kerana kerajaan mendengar pandangan rakyat dan juga badan bukan kerajaan termasuk Dewan Pemuda PAS yang menyeru agar sebuah suruhanjaya diwujudkan bagi menangani isu itu.-8/4/2011

No comments: