Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, April 20, 2011

AKHIRNYA KETUA MENTERI NGAKU PROJEKNYA KANTOI

Dulu Ali Rustam hina Kelantan kata negeri tak maju. Ali kata Melaka ada lapangan terbang peringkat antarabangsa. Rupa-rupanya dari Melaka ke Indonesia sahaja. Lawak giler jadinya. Hari ini Ali tak pasai-pasai mengaku LTAM ciptaan dia gagal. Camana nak jadi TPM lawan Muhyiddin, projek lapangan terbang pun gagal. Muhyiddin pasti tersenyum. SPRM boleh audit ke?

Duit peruntukan dah keluar tapi projek gagal. SPRM ada berani datang audit akaun Ali ke? Kalau nak audit projek ni SPRM sila pastikan dibuat ditingkat bawah Seri Melaka? Bimbang Ali akan lari la pulak nanti. Ali ni tak sudah-sudah akan salahkan orang lain, dah tahu awak tu KM maka awaklah yang patut bertanggungjawab. Itulah cerdik pemimpin Melaka, pilih orang kelulusan SPM jadi boss tentulah merapu pelan ekonomi dia. Melaka oh Melaka.

Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam mengakui operasi di Lapangan Terbang Antarabangsa Melaka (LTAM) tidak mendapat sambutan.

Beliau yang mempersalahkan Bahagian Promosi Pelancongan (BPP) berkata kesan kini LTAM yang terletak di Batu Berendam kelihatan sunyi sepi berikutan kekurangan aktiviti penerbangan dijalankan di situ.

"Saya rasa kesal dan kecewa terhadap agensi pelancongan terbabit kerana tidak menjalankan promosi terhadap LTAM sehingga lapangan terbang ini tidak mendapat sambutan.

"Kita tidak boleh tunggu kerajaan negeri sahaja berusaha menjalankan promosi dan kegiatan lain bagi menarik pengguna untuk gunakankemudahan di LTAM," katanya.

Menurut Mohd Ali, biarpun ketika ini terdapat syarikat penerbangan Indonesia iaitu Riau Airlines dan Wings Air beroperasi di LTAM namun kelemahan dari segi promosi perkhidmatan tersebut telah menyebabkan ia gagal beroperasi menurut apa yang diharapkan.

Beliau meluahkan perkara itu dalam sidang media majlis perasmian Seminar Kawasan Pertumbuhan Segi Tiga Indonesia-Malaysia-Thailand (IMT-GT) peringkat negeri Melaka.
LTAM mula beroperasi semula pada akhir tahun 2009 setelah kerja-kerja kerja-kerja penambahan panjang landasan daripada 1,300 meter kepada 2,135 meter dengan kos keseluruhan berjumlah RM131.5 juta dijalankan.

No comments: