Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, March 28, 2011

TINDAKAN MELULU KSU MENDATANGKAN BAHAYA !

Tidak perlu lapor polis jika hilang MyKad?
Bukan nak menyalahkan KSU ini kerana mungkin ada arahan atasan lagi atau dari mana-mana yang kita tak ketahui. Satu soalan teman, kalaulah rakyat Malaysia kehingan Kad pengenalan semasa hari cuti bagaimana ? Pejabat pendaftaran buka masa cuti ke? Padahal rakyat yang kehilangan mungkin semasa dalam perjalanan ke suatu tempat yang jauh yang mungkin akan ditahan oleh Polis atau JPJ dan sebagainya. Apa yang kita boleh tunjuk?
Soalan ke2, mungkin tanpa report polis, sesiapa kan menyamar untuk membuat Kad Pengenalan yang baru dan peranan orang dalam memungkinkan berlaku pemalsuan dan pengeluaran kad pengenalan yang palsu tapi 'kad bermutu tinggi'.

Atau kita boleh kata ini satu cara BN/UMNO mendapatkan pengundi hantu jika SPR bersengkokol antara satu sama lain.?

Kesan lain, Polis tidak dapat menjana wang dari jualan laporan yang berniai RM2 satu salinan laporan.

Jika sebelum ini orang ramai yang kehilangan MyKad atau pasport perlu membuat laporan polis namun kini mereka tidak perlu berbuat demikian.

Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri, Datuk Seri Mahmood Adam berkata, mereka yang kehilangan kedua-dua dokumen itu hanya perlu ke Jabatan Imigresen atau Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk membuat permohonan baru mulai 1 Mac lalu.

"Mengikut rekod sebanyak empat juta laporan polis telah dibuat sehingga hari ini.

"Kita tidak mahu lagi menyusahkan pihak polis dan mengambil inisiatif ini untuk membantu meringankan beban mereka," katanya selepas Majlis Penyerahan Pangkat Kehormat Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) di Puchong semalam.

- UTUSAN

No comments: