Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, March 28, 2011

KAN BAGUS KALAU ADA BILIONER DAN JUTAWAN DI KALANGAN ORANG ISLAM MACAM DIA


Orang terkaya nomor tiga dunia, Warren Buffett, memberikan sumbangan wang sebanayk US$ 1,6 juta kepada yayasan amal yang dibentuk oleh pendiri Microsoft, Bill Gates, dan istrinya Melinda.
Secara keseluruhan, Buffett menyumbangkan sebesar US$ 1,93 juta kepada 5 buah yayasan selama tahun 2010 ini. Selebihnya diberikan kepada beberapa yayasan yang dibentuk atas nama istri Buffett, Susan, dan ketiga anak mereka.

Buffett, yang memiliki perusahaan pelaburan Berkshire Hathaway, berjanji pada tahun 2006 untuk menyumbangkan 99 peratus dari kekayaannya.

Sumbangan tahun ini lebih tinggi dari angka US$1,5 juta yang disumbangkan tahun 2009 karena Berkshire Hathaway meraih keuntungan lebih.

Buffett adalah seorang pengurus Yayasan Gates yang mendukung berbagai projek termasuk pembasmian polio, pemberian pinjaman kecil, dan bea-siswa universiti. Yayasan Gates menggaji 830 orang pekerja dan membelanjakan US$ 3 juta tahun lalu.
Yayasan Susan Thompson Buffett menyediakan bea-siswa bagi para pelajar sekolah tinggi Amerika.
Buffett masih memiliki 43,9 triliun saham Berkshire, atau 23,3 peratus dari jumlah keseluruhan, menurut dokumen yang diajukan ke Komisi Nilai Tukar dan Keamanan.

Pada tahun 2006, Buffett melakukan sumbangan amal terbesar dalam sejarah Amerika Syarikat, dengan memberikan US$ 37 juta kepada Yayasan Gates.

Pada bulan Jun, dia dan Gates mengimbau para jutawan Amerika agar mengasingkan setengah dari kekayaan mereka untuk badan amal.

Susulan dari sumbangan mereka, Buffett dan Gates sekarang menjadi orang terkaya nombor dua dan nombor tiga berturut-turut, di belakang jutawan Meksiko, Calos Slim.

No comments: