Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, February 9, 2011

PANEH PANAS ! BLOGGER UMNO PUN KATA CHUA SOI LEK WAKIL CINA MELAMPAU

1. Bangsa minoriti atau pendatang, WAJIB menjadi kaum yang baik dan menghormati pribumi Persekutuan Tanah Melayu.

2. Kaum pendatang atau minoriti WAJIB bersyukur atas segala nikmat yang telah mereka perolehi di Persekutuan Tanah Melayu selama ini jika hendak dibandingkan dengan nasib sebangsa mereka di Indonesia dan Thailand.

3. Cina di Indonesia dan Thailand diharamkan menggunakan nama Cina, serta tidak diberi peluang langsung untuk membina sekolah Cina, apatah lagi untuk belajar menggunakan bahasa ibunda mereka.

4. Berbeza dengan Malaysia, apa saja yang diminta mahupun didesak oleh kaum Cina, maka pasti kerajaan (Najib) akan tunaikan. Apa yang sekolah kebangsaan dapat daripada kerajaan, maka semua sekolah Cina pun akan dapat benda yang sama.

5. Namun yang gagal difahami oleh kebanyakan Menteri Kabinet berbangsa Melayu (Najib) di negara ini ialah penekanan istilah atau aspek teknikal perkataan dan ayat dalam Perlembagaan Persekutuan adalah amat penting sebelum Menteri (Najib) merangka dasar atau memberi wang dengan sewenang-wenangnya kepada sekolah vernakular. Perkataan-perkataan dalam Perkara 152 (a) dan 152 (b) seperti "menggunakan", "mengajar", "belajar", "penggunaan" serta "pengajian" adalah perkataan-perkataan untuk membezakan penggunaan Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dengan bahasa-bahasa lain yang terdapat di Malaysia (sila rujuk Perlembagaan Persekutuan).

6. Berdasarkan Perkara 152 dalam Perlembagaan Persekutuan, sekolah vernakular (SJKC & SJKT) sepatutnya dikategorikan sebagai sekolah swasta sebagaimana Sekolah Jepun atau sekolah antarabangsa yang lain terdapat di Malaysia. Kerajaan tidak bertanggungjawab untuk memberi kemudahan serta bantuan kewangan daripada dana negara atau negeri kepada SJKC dan SJKT, apatah lagi melambakkan berjuta ringgit kepada sekolah vernakular ini di setiap PRK. Kerajaan hanya dibolehkan memberi bantuan kewangan hanya dengan tujuan untuk memelihara "penggunaan dan pengajian" bahasa kaum lain tetapi bukannya untuk "belajar dan mengajar" bahasa-bahasa kaum lain iaitu mandarin dan tamil.


7. Mengutamakan bahasa mandarin dan tamil adalah bertentangan dengan hak kesemarataan dan hak pendidikan di Malaysia.

8. Kerajaan kini melalui Kementerian Pelajaran sebenarnya telah melanggari undang-undang Persekutuan apabila memberikan bantuan dan kemudahan kepada SJKC dan SJKT kerana secara tidak langsung kementerian telah cuba menyamaratakan sekolah kebangsaan dengan dua aliran sekolah tersebut.

9. Ini jelas merupakan satu bentuk diskriminasi kepada sekolah Kebangsaan yang memperolehi dana hanya daripada kerajaan sedangkan SJKC dan SJKT memperolehi dua saluran dana iaitu daripada kerajaan serta bantuan orang perseorangan serta entiti perniagaan kaum masing-masing.

10. Tuntutan demi tuntutan dibuat oleh kaum pendatang (Chua Porno Lek) hingga ke tahap wujud cadangan mengurangkan hak istimewa Melayu yang sedia termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, tetapi Menteri Kabinet (Najib) hanya berdiam diri dan menjadi DAYUS demi memenuhi kehendak kaum minoriti.

11. Kerajaan WAJIB menolak apa saja kehendak serta tuntutan tidak munasabah kaum pendatang di negara ini. Tuntutan demi tuntutan yang dibuat kaum pendatang pasti tidak akan ada kesudahannya. Sekiranya semua kehendak pendatang ini dilayan, pasti akhirnya mereka akan menuntut pula hak sama rata dengan bangsa Melayu sebagai pribumi di Tanah Melayu ini. Perasaan ingin memiliki dan menguasai serta tidak memperdulikan perasaan bangsa Melayu oleh kaum pendatang di Malaysia sudah semacam menjadi trend masa kini.

12. Tentangan orang bukan Melayu (cina terutamanya) terhadap politik perkauman sebenarnya tidaklah mencerminkan sentimen anti-perkauman mereka sendiri. Jelas orang bukan Melayu tidaklah seikhlas mana dalam memperjuangkan kewujudan bangsa Malaysia kerana di sisi lainnya, persatuan Cina bermati-matian mempertahankan sekolah vernakular.

No comments: