Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, January 14, 2011

UMI CARI PENYAKIT, KES YANG DAH LAMA NAJIB KATA JANGAN UNGKIT ?

SUBANG JAYA : Selepas 13 tahun berlalu, Umi Hafilda hari ini muncul semula di khalayak ramai dengan mengugut untuk menyaman Anwar Ibrahim dan abang kandungnya Azmin Ali.
Lupakah Umi Hafilda yang DS Najib baru ingatkan kenapa pertikai kes Menterinya DS Rais Yatim dengan amahnya yang berlaku pada 3 tahun lepas? Kenapa pertikaikan sekarang walaupun laporan polis telah dibuat.

Adalah tidak jelas kenapa Umi Hafilda menunggu begitu lama untuk mengambil tindakan menyaman Azmin, Anwar, Parti PAS serta beberapa pihak lain untuk RM700 juta.

Pada perbicaraan Anwar tahun 1998, mahkamah diberitahu Umi Hafilda diberi sebuah projek di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur dan sebuah lagi projek anti dadah bernilai RM2 juta.

Kali ini beliau mendakwa tindakan samannya dibuat sebagai ahli Umno yang setia dan ingin menyelamatkan negara.

Pengerusi UMNO Malaysia kata kes Rais dah 3 tahun pun nak dipersoalkan!

Apa pun, (kes yang didakwa itu) berlaku pada tahun 2007. Soalnya mengapa baru sekarang (dibangkitkan)?" soal Perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mempertikaikan mengapa dakwaan rogol ke atas Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim, baru dibangkitkan pada waktu ini.

No comments: