Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, January 14, 2011

KOMANDO BONGKAR UMNO, JANJI DAPAT TAK KIRA KURAFAT

Komen : Bila baca kisah yang dipaparkan Cikgu Din ini teringat pengalaman teman semasa menuntut ilmu mengurut dengan seorang bomoh yang dipanggil Pawang Azri di Pandan Indah, Kuala Lumpur. Tapi belajar separuh jalan dan puas teman cari pawang ini tapi tak tahu mana beliau pindah. Kisahnya, semasa teman berkursus itu Pawang Azri yang muda lagi pada masa itu beliau menceritakan ramai orang politik dari UMNO berjumpa dengan beliau meminta tangkal dan doa untuk kempen semasa pertandingan jawatan UMNO dan kempen pilihanraya. Masa tu sekitar tahun 1998.
Tapi masa tu teman tak ambil pot(kisah) sebab tak percaya semua tu hinggalah kisah pembunuhan mayat dipotong berbelas di Ulu Dong , Jerantut Pahang.
Masa tu baru teman, UMNO ni sanggup terlibat dalam kerja-kerja kurafat demi mencapai hajat dalam politik

Memang tidak heran bila teman ikuti kisah komando yang diceritakan cikgu Din ini.

Malam tadi bertemu dengan seorang Pak Cik yang dulunya komando UMNO.Kita tidak kenal beliau,tetapi terdapat satu peristiwa yang dia masih ingat.Tetapi kini menjadi Ahli PAS.

Pada pilihanraya umum 1999 mereka menjadi orang kuat calon Trong dan bekas YB Trong Shaharudin Jabar.Beliau memberitahu kes rampas filem kerana mengambil gambar calon Umno rayu undi dalam pusat mengundi.

Kita pun beritahu ,filem yang dirampas itu kita punya.'Saya dengan Pak Hamid yang rampas' ."Kami masa itu semua orang pun takut".Kita pun menjawab ,kita pun pada masa itu muda ,jika kena pukul ,kita pun akan lawan..Kami ketawa mengenang peristiwa 1999 di SK Toh Johan Trong.

Kita bertanya macamana boleh masuk PAS. "Puncanya pada satu pemilihan UMNO,saya dan Pak Hamid ,jumpa bomoh untuk bertanding Ketua dan TimbalanKetua"jelas Pak Cik itu lagi. "Bomohpun ahli UMNO ,tetapi lawan kami juga guna bomoh yang sama" tambah Pak Cik lagi."Bomoh itu dua-dua dia sapu duit" tambah Pak Cik itu lagi.Jadi Allah gerakkan hati kami masuk PAS"

"Cikgu nak tau, mereka yang rebut jawatan Ketua UMNO semua guna bomoh"jelas Pak Cik dari Kampung Tebuk."Semua khurafat,Allah s.w.t memudahkan kami untuk bertaubat"kata Pak Cik itu lagi.

No comments: