Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, January 10, 2011

KENAPA POLIS TIDAK BUNUH ANJING PEMBUNUH?

Ramai kesal kerana haiwan dalam kes pembunuhan Sosilawati berkenaan disuntik ubat pelali berdos tinggi yang menyebabkan kematian yang dipercayai dilakukan anggota polis dan penguat kuasa Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL).

Rujuk http://penpasksgb.blogspot.com/2010/09/siasatan-kes-sosilawati-9-anjing.html
Komen : Memang tidak wajar dibunuh binatang tersebut, nama pun binatang tapi yang pelik bila berkait kes pembunuhan sepatutnya semua perkara jadi barang kes atau bukti. Jadi kenapa dibunh 9 ekor anjing tersebut.

Manakala di Pulau Pinang , anjing ini tidak di bunuh ! Kenapa ?
Pulau Pinang ; Seorang pelancong warga Ireland maut diserang dua ekor anjing jenis Mogul semasa dia bersama teman wanitanya sedang mengambil gambar di sebuah ladang Organik di Balik Pulau dekat sini Ahad.

Ketua Polis Daerah Barat Daya Supt Mohd Hatta Mohd Zin berkata Sullivan Maurice, 50, meninggal dunia akibat kecederaan di bahagian kaki, bahu, dada, pipi kiri, dagu serta kening, di samping putus telinga, dalam kejadian kira-kira pukul 10 pagi.

Beliau berkata Maurice meninggal dunia di tempat kejadian manakala teman wanita lelaki Ireland itu, yang merupakan seorang warga Poland berumur 28 tahun, tidak cedera.

"Lelaki itu diserang seekor anjing betina dan seekor anjing jantan milik pemilik ladang berkenaan. Kedua-dua pelancong itu dipercayai bermain dengan empat ekor anjing milik pemilik ladang tersebut semalam. Dua daripada anjing itu terbabit dalam serangan pagi ini," katanya ketika dihubungi Bernama.

Maurice berada di ladang itu atas jemputan pemilik ladang berkenaan, dan beliau menginap di penempatan homestay berhampiran.

Hatta berkata kes itu diklasifikasikan sebagai mati mengejut dan mayat warga Ireland itu dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat. - BERNAMA

3 comments:

Anonymous said...

Member mana boleh bunuh.

Anonymous said...

anjing-anjing 2 dua2 kat negeri fuckatan rakyat. pikir sendiri.. apa citer yg gangster DAP yg buat kacau kat kedai mamak 2? pasal excident kereta.. xpasal2 kedai mamak kena sita.. bkn stakat meja luar.. habis semua yg dalam pun cina DAP 2 nk angkut. yg exsident 2 bkn salah meja kedai mamak pun tapi salah depa bwk kereta. memang lah salah letak meja tepi jalan, tp itu ker prosedurenya? mcm gangster jer aku tgk. so pikir2kan lah.. tanya tgk apa "khalifah" pulau pinang 2 buat. jgn hanya tgk baik yg sedikit.. tp lama2 mkn diri.. wslm..

ZUL HASRUL ZAKARIA
LOT 1874-A, LRG PERKIM, OFF LRG SERI,
05300 ALOR SETAR KEDAH

RADIOGRAPHER HOSPITAL SULTANAH BAHIYAH.

Anonymous said...

Percayalah cakap mamak tu. Orang tua pernah berkata, kalau berjalan jumpa ular dan mamak lintas jalan. Pukul mamak tu dulu, ada betul juga kalau mamak tu ahli UMNO, sebab mamak tu kalau nampak ular dia buat perangai gelabah bewak dia, ular yang steady nak lintas jalan baik-baik jadi kelam kabut nak patuk orang. Kalau takat patuk mamak tu lantak kau la, masalah ular tu akan patuk semua orang.

Oiii, radiographer Hospital Sultanah Bahiyah, hang buat kerja hang sudah laaaa.... macam manalah hang buat kerja di hospital tu... penuh dengan sikap racist ni. Ikhlaskah kau kalau pesakit yang datang tu bukan dari bangsa Melayu?