Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Thursday, December 2, 2010

PENYOKONG UMNO RASA BANGGA ATAU BODOH BILA BACA FAKTA NIE?

Gaji CEO SYABAS Lebih Tinggi dari Gaji CEO Bank of China ?
CEO SYABAS dilaporkan mendapat gaji berjumlah RM5.1 juta setahun. Dari artikel di bawah, di dapati bahawa gaji CEO 3 bank terbesar di Dunia adalah sekitar USD230,000 (bersamaan RM954k)sahaja.

Reuters melaporkan:

China, for example, boasts three of the world's four biggest banks, yet the leaders of those banks -- Industrial and Commercial Bank of China, China Construction Bank Corp and Bank of China -- are among the lowest paid of those surveyed by Reuters. The chairman and the president of each of the banks are paid roughly $230,000 per year
Bank ICBC, bank terbesar di dunia, membayar CEO mereka USD234,700 pada tahun 2008. Jumlah ini bersamaan RM1 juta setahun.

Gaji CEO SYABAS, Rozali Ismail, dilaporkan berjumlah RM5.1 juta setahun. Razali sendiri mengaku gaji dia RM5.1 juta setahun. Pengakuan Rozali boleh dibaca di sini.

No comments: