Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Wednesday, December 8, 2010

KES POYO AKAN BERAKHIR , KES YOYO RAKYAT YANG SENGSARO

Rakyat semakin terkepit dan terhimpit dengan masalah kewangan, BARISAN NASIONAL PARTI pemerintah yang kononnya dahulukan rakyat dengan bebanan kenaikan yang terus menaikkan harga barang. Subsidi minyak petrol, gula, susu, tepung dan lain - lain telah ditarik. Bila perbanding dengan harga luar negara sebagai daya penarik. Semuanya kenaikan kununnya atas nama pembangunan.
Kes Dr Khir Toyo memang kes poyo yang akan ditamatkan bergantung kepada ...???.Tetapi kes yoyo seperti harga barang tidak akn berakhir sekiranya hayat Barisan Nasional yang diterajui UMNO tidak berakhir.Harga barang akan jadi seperti alat permainan yoyo yang akan dimainkan sekejap turun sekejap naik dan terus naik dan walaupun yoyo itu turun tetapi pemain yoyo itu akan naik ketempat yang lebih tinggi.


Sekarang rakyat terpaksa menanggung perbelanjaan negara. Kita atau rakyat yang senantiasa dipaksa membayar lebih untuk membangunkan negara. Sedangkan pemimpin BN bersenang - lenang. Nak potong RM10 dari elaun mereka selalu ditolak siang-siang oleh speaker dewan rakyat (Patutnya ditukar kepada speaker ahli parlimen). Mereka kaya dan kaya dan terus kaya. Harta berjuta di dalam dan di luar negara. Bayangkan sebagai contoh Dr Khir Toyo boleh bina rumah berjuta-juta RMnilainya walau baru jadi MB selama 8 tahun. Bayangkan Adun beliau yang sebelum jadi wakil rakyat hanya jaga Stesyen Keretapi boleh bina rumah jutaan ringgit juga walau baru 1 penggal. Adakah mereka menunjukkan jimat cermat? Mereka tidak pernah merasakan kesusahan yang kita hadapi. Mereka dari minyak petrol hingga ke bil eletrik semuanya dibayar. Pada mereka persetankan harga petrol nak naik berapa banyak sekalipun, mereka tidak peduli. Kerana mereka tidak perlu membayarnya. RAKYAT YANG BAYAR BUAT MEREKA. Harga gula naik atau harga tepung nak naik. Mereka tidak perlu ambil peduli kerana mereka ada rakyat yang akan kaver (cover) kekurangan keuntungan yang akan berlaku.
Mereka pemimpin BN dan kroni mereka yang tak sedar diri sanggup istihar keuntungan glc masing-masing dan lepastu naikkan kadar harga air, api, gas dan petrol.
Apa guna istihar keuntungan berbilion kalau lepastu nak naikkan harga? Dan rakyat yang menanggungnya?

No comments: