Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, November 29, 2010

WOI BERTUAHNYA SABAH & SARAWAK ! "PRODUK BARU BUAT GAM" ?


mASYALLAH ! Ubi Kayu dikatakan produk baru yang layak untuk Sabah dan Sarawak?

Kerajaan UMNO-BN-APCO nak perkenal Tanaman ubi kayu di Sabah, Sarawak

AMARAHAN 28 Nov. — Kerajaan bakal memperkenalkan satu produk pertanian yang berpotensi dimajukan dengan agresif di kawasan luar bandar Sabah dan Sarawak dengan jaminan pulangan keuntungan enam bulan selepas ditanam.

Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Mohamad Shafie Apdal berkata, produk tersebut iaitu ubi kayu atau nama saintifik cassava boleh diproses menjadi gam dan pelbagai produk perubatan yang boleh dijual dengan harga kompetitif di pasaran terbuka.

"Berbanding tanaman getah dan kelapa sawit yang memakan tempoh antara lima hingga tujuh tahun untuk mendapatkan pulangan, ubi kayu hanya memakan masa enam bulan sahaja," katanya kepada pemberita selepas merasmikan projek menaik taraf Jalan Panchor, Kampung Bintawa dan Kampung Soh di sini hari ini.

Shafie berkata, selain pulangan yang cepat tanaman tersebut tidak memerlukan peruntukkan yang tinggi dan ia tidak memerlukan tenaga manusia yang ramai untuk mengusahakannya. — Bernama

No comments: