Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Monday, November 29, 2010

DUN GALAS SIAP, PEHAL PAHAT BERBUNYI ?



Wakil Kelantan, Syed Azhar Syed Ali mendakwa anggota pasukan keselamatan telah diarahkan menampal poster di kawasan rumah-rumah di perkampungan orang asli.

PETALING JAYA: Dalam perbahasan di kongres PKR seorang perwakilan mendakwa anggota pasukan keselamatan turut membantu kempen BN dalam pilihanraya kecil DUN Galas, awal bulan ini.
Wakil Kelantan, Syed Azhar Syed Ali mendakwa anggota pasukan keselamtan telah diarahkan menampal poster di kawasan rumah-rumah di perkampungan orang asli.
"Logo BN di tampal merata, semua mereka yang tampalkan.

(Walaupun) orang asli masih sayangkan kerajaan negeri tapi sebab telah ditakutkan mereka terpaksa membiarkan mereka tampalkan bendera Umno di kawasan rumah mereka," ujar beliau.
Manakala cubaan jentera Pakatan Rakyat untuk memasuki kampung-kampung tersebut bagi tujuan berkempen turut menghadapi pelbagai rintangan dan halangan dari pihak keselamatan.
"Dalam PRK (Galas) yang lepas, adalah satu kelebihan dalam paksaan kepada BN untuk menggunakan seluruh kekuatan jentera mereka.

"Tuan-tuan dan puan-puan perwakilan, di Gua Musang di kawasan orang asli, langsung tak boleh masuk kita dari kerajaan negeri sebab mereka hantar semua masuk di kawasan itu

No comments: