Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, October 1, 2010

SYUKUR PADA ALLAH, AHLI PARLIMEN ISLAM AUSTRALIA


En.Ed Husic, adalah seorang Muslim yg pertama terpilih menjadi anggota Parlimen Australia, telah mengangkat di parlimen dengan menggunakan Al-Qur'an milik orang tuanya.
Husic,merupakan anak kepada orang tuanya bekas rakyat Bosnia, mengangkat sumpah di parlimen ke-43 di Canberra pada hari Selasa lalu, 28 September 2010.
Husic, yang merupakan anggota Partai Buruh, mengatakan bahwa terpilihnya dia sebagai anggota parlimen dan juga merupakan orang muslim pertama menjadi ahli parlimen Australia, dan ini adalah satu kehormatan besar baginya di antara 150-kursi parlimen yang ada.
"Memandangkan latar belakang saya yg juga berdarah Bosnia, ada beberapa orang yang melahirkan rasa satu kebanggaan atas terpilihnya saya," katanya kepada surat kabar The Australian.
Dalam salah satu pilihanraya umum yang terbaru ini beberapa jumlah kerusi dipertandingkan dalam beberapa tahun kebelakangan ini, baik dari Parti Buruh Berjaya memenangi 76 kursi yang diperlukan untuk menjadi mencapai mejoriti dan menubuhkan kerajaan.

No comments: