Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, October 19, 2010

GALAS ALLAH DAH BALAS !



DUN Galas tidak ketinggalan dianugerah Allah dengan rezeki yang melimpah ruah walaupun BN tidak menurunkan projek mee segera di sana. Mempunyai pekebun kecil RISDA dan FELCRA DAN FELDA maka dengan kenaikan harga getah yang mencanak adalah antara rezeki yang Allah turunkan agar tidak bergantung kepada undian kepada BN/UMNO semasa Pilihan Raya Kecil begitu juga ingatan pada orang asal yang wajar sedar hak undi kamu adalah hak kamu bukan boleh dibeli dengan wang ringgit. Kamu dah boleh kaya dengan harga getah ini.
Kena ingat rezeki bukan BN/UMNO yang bagi.


TEMERLOH 14 Okt. – Seramai 380,000 pekebun kecil di seluruh negara bakal menikmati pendapatan lumayan berikutan kenaikan harga getah di pasaran mencecah RM11.90 sekilogram hari ini iaitu yang tertinggi dalam tempoh 57 tahun.

Dijangka kemungkinan pengeluaran getah di negara ini dijangka meningkat lebih sekali ganda berbanding masa kini iaitu kira-kira 1 tan sehektar.

Berikutan kenaikan tersebut pendapatan pekebun kecil yang selama ini antara RM2,000 hingga RM3,000 dijangka bertambah berikutan kenaikan harga komoditi di pasaran.

Secara purata pekebun kecil getah memotong 400 batang pokok sehari jika dibandingkan dengan pekerja asing seperti dari Indonesia yang mampu memotong sehingga 1000 batang sehari.

Jika sikap pekebun boleh diubah, ini merupakan salah satu cara mampu meningkatkan pendapatan pekebun kecil ke arah yang lebih baik lagi.
Bersyukur pada Allah atas rezeki yang diturunkan hingga ke tahap yang tinggi pada 14 Oktober lalu dengan hampir RM12 dan pekebun akan dapat sekitar harga RM6 merupakan satu harga yang amat baik untuk rancang tanam semula dengan segera.

No comments: