Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, October 22, 2010

DAH LAMA TUNGGU , KINI DAh ADA

KUALA LUMPUR 20 Okt. - RHB muncul sebagai bank pertama di Asia Pasifik membolehkan pelanggannya membuat pembayaran masa sebenar melalui akaun bank ke PayPal selepas ia menjadi bank tunggal di Malaysia menawarkan pembayaran dalam talian melibatkan entiti yang sama hari ini.

Pengerusi RHB Bank Bhd., Tan Sri Azlan Zainol berkata, dengan memiliki akaun RHB-Paypal, pelanggan RHB boleh membuat pembayaran ke pedagang PayPal di seluruh dunia.

"Perkhidmatan tambah nilai menerusi Paypal telah bermula hari ini (semalam) manakala perkhidmatan penghantaran wang pula akan bermula 26 Oktober ini," katanya.

Beliau berkata demikian selepas majlis pelancaran kerjasama eksklusif antara RHB Bank dan Paypal yang dilancarkan oleh Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed.

Turut hadir ialah Pengarah Urusan Kumpulan RHB Bank, Datuk Tajuddin Atan, Naib Presiden dan Pengurus Besar Paypal Asua Pacific, Farhad Irani.

Perkhidmatan yang julung kali diperkenalkan oleh RHB itu membolehkan para pelanggannya membeli belah di seluruh dunia dan mendapat tawaran menarik lebih lapan juta pedagang di 190 pasaran yang menerima pembayaran melalui Paypal.

Sementara itu Farhad Irani berkata, PayPal kini menyediakan perkhidmatan bayaran dalam ringgit yang membolehkan pelanggannya memindahkan wang daripada akaun PayPal terus ke akaun bank Malaysia.

Katanya, perkhidmatan baru itu menyediakan pilihan untuk pembeli dan penjual Malaysia melakukan pembayaran dan menerima pembayaran dalam mata wang tempatan untuk transaksi dalam negeri.

"Para penjual di Malaysia mampu memperoleh akses laju dan mudah untuk dana mereka sekali gus menjadikan e-perdagangan lebih mudah selain selamat.

"Secara purata, jualan e-perdagangan di Malaysia merangkumi kira-kira AS$2.5 bilion (RM8.5 bilion) daripada 35 peratus untuk Asia Pasifik, menjadikan negara ini salah satu pasaran terbesar di rantau ini bersama-sama Thailand dan Singapura," katanya.

PayPal yang berpusat di San Jose, California dengan ibu pejabat antarabangsanya di Singapura menawarkan perkhidmatan yang selamat dan pantas untuk melakukan pembayaran dan menerima pembayaran secara dalam talian.

Perkhidmatan itu membenarkan pelanggannya membayar tanpa mendedahkan maklumat kewangan dengan fleksibiliti membayar menggunakan baki akaun dan kad kredit masing-masing.
Dengan mempunyai lebih 78 juta akaun aktif di 190 pasaran dan 24 mata wang asing di seluruh dunia, PayPal membolehkan e-perdagangan global dilaksanakan.

No comments: