Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Friday, September 24, 2010

KERAJAAN PEMURAH ATAU PEMEGANG AMANAH TIADA MARUAH?

Kakitangan kerajaan diberi duit raya oleh kerajaan BN.Setiap pekerja dan pesara kerajaan dapat dapat RM500.oo .Siapa yang tak gumbira.

Yang tak memeranjatkan kita dengan perangai pemimpin UMNO ini ialah dikhabarkan oleh DS Nizar,wang raya itu dadalah dari wang Petronas.Kerajaan kalau diperhalusi mana ada wang jadi terpaksalah minta Petronas.Petronas pula berketuakan orang baru dan pemegang amanah adalah dari pemimpin UMNO jadi mudahlah urusan PM.

DS Nizar juga memberitahu kita Petronas bayar bonus pekerjanya hanya sebulan,sebab duit raya telah diberi kepada kakitangan kerajaan.Banyak kakitangan Petronas merungut.

Cuba kita bayangkan jika petronas terus disalahguna,apa akan jadi dengan rakyat.Rakyat memang sewajarnya sedar dan perlu bangkit, sama-sama kita menolong untuk menangkan Pakatan Rakyat dalam Pilihanraya ke 13 akan datang.
Dengan itu wang Petronas, kerajan yang adil boleh memakmurkan Malaysia dengan menolong mengurangkan kesusahan rakyat dan meninggikan kebergantungan rakyat pada kerajaan bagi yang boleh berniaga, petani dan ahli ekonomi dan ahli teknologi.
Dengan wang Petronas kerjaan sepatutnya membetulkan cara penswastaan tanpa had yang mencekik darah rakyat dengan membuat perjanjian telus dan tidak melindungi syarikat konsesi demi nak mendapatkan wang untuk parti.

No comments: