Kenapa dinamakan Blogspot Ulama Pewaris Nabi ? Blog ini telah diaktifkan sejak tahun 2008 dengan berlatarbelakang memberi info tentang Islam dan politik. Blog ini sentiasa berterusan memperjuangkan memberi, menwar, memapar maklumat/info/penerangan ISLAM & politik namun Ulama Pewaris Nabi adalah menjadi idola dan perlu dijadikan ikutan dan juga sebagai sempadan kebaikan yang akan menahan atau membatas kejahatan agar tidak berterusan dan disedarkan sehingga akhirnya kebaikan akan menguasai keadaan.Nama blog ini tidak mencerminkan blogernya seorang Ulama tetapi sedang berusaha dan bercita-cita ke arah itu.Amin

pasbs2

pasbs2

pasbs baner

pasbs baner

Tuesday, February 16, 2010

TANGGUH DAN BERTEMPOH KES MANTAN AP LABUAN

Kes Mahkamah Dato Suhaili - Pihak Pendakwa Mohon Tangguh
Perbicaraan kes mahkamah mantan Ahli Parlimen Labuan, Dato Suhaili Abdul Rahman pada pagi ini ditangguhkan atas permintaan pihak pendakwa yang mewakili Suruhanjaya Pencegah Rasuah (SPRM). Penangguhan tersebut dibuat kerana Dato Suhaili dikatakan telah mengajukan representasi kepada AG, dan AG memerlukan masa untuk meneliti representasi tersebut.

Antara yang kelihatan di perkarangan Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu termasuklah beberapa ketua kampung dari Labuan, sahabat-sahabat beliau dari Labuan, Kota Kinabalu dan Kuala Lumpur, dan beberapa individu dari Labuan dan Kota Kinabalu yang telah disepina oleh mahkamah untuk hadir sebagai saksi pendakwaan.

Dato Suhaili dihadapkan ke mahkamah awal tahun lepas atas dua pertuduhan; membuat akuan bersumpah palsu dihadapan Jaksa Pendamai dan mencuba menipu pegawai bank untuk mendapatkan kemudahan pinjaman untuk satu syarikat sebagai penjamin dengan menggunakan identiti palsu.

No comments: